זהירות, מאסר ממושך

מלכודת חדשה לצעירים החרדים: הברחת עלי גת לאירופה

מלכודת חדשה מונחת לפתחם של צעירים חרדים - הברחת עלי גת למדינות שונות באירופה, בתמורה לכרטיס טיסה ו-3,000 שקל. התוצאה: 20 ישראלים נעצרו בתוך חודש וצפויים לעונשי מאסר (עולם)

(צילום: שאטרסטוק)

במהלך החודש החולף נעצרו 20 ישראלים, ברחבי אירופה, לאחר שהתפתו להבריח עלי גת מישראל - חרף אזהרות משרד החוץ שלא לעשות זאת. הישראלים שנעצרו, מרביתם צעירים חרדים ואברכים, צפויים לעונשי מאסר ממושכים.

לפי הדיווח של תמר שבק ב'ידיעות אחרונות', עלי הגת שנלעסים באופן מסורת על ידי יוצאי תימן, הפכו לסם מסיבות נחשק באירופה, ובעוד בישראל אין איסור לסחור בגת ומותר להחזיקו, הרי שבמדינות רבות באירופה, הוא בלתי חוקי שכן הוא מכיל מרכיב ממכר בשם "קאתינון".

לפי הדיווח, רק בצרפת נעצרו בחודש האחרון עשרה ישראלים שהבריחו עלי גת - מרביתם צעירים חרדים, בחורי ישיבה שביקשו לעשות כסף קל, או צעירים חילונים במצוקה כלכלית, בגילאי 18 עד 27. הצעירים מקבלים טיסה לאירופה ו-3,000 שקל תמורת ההברחה אך לא יודעים שמדובר בתהליך לא חוקי במדינות אליהן הם טסים ושהם מסתכנים במאסר ממושך.

הרב שלמה ביסטריצקי, מבית חב"ד בהמבורג שבגרמניה, סיפר ל'ידיעות אחרונות' על מעצר בחורים שהבריחו גת כי "הבחורים סיפרו שאמרו להם שמקסימום יחרימו להם את החומר ויגרשו אותם. השופטת התייחסה לדבריהם כהודאה בעבירה, והם נענשו בחומרה. גזר הדין יכול לנוע בין שנתיים לשבע שנות מאסר. אלו שהיו להם ילדים קטנים נשפטו לשנה ושלושה חודשים על תנאי, וזאת אחרי ששהו שלושה חודשים במעצר בכלא הגרמני".

הרב ביסטריצקי מספר כי בתחילה נעצרו המפעילים אך הם שוחררו מאחר והקאתינון מתנדף אחרי 48 שעות ולא היה הוכחות נגדם. לדבריו, אישה שהיא חלק מהרשת, פנתה אליהם בוואטסאפ והציגה עצמה כמי שעוזרת ליהודים במצוקה וביקשה סיוע לבלדרים שנעצרו, עד שגילו שהיא חלק מהרשת.

הבחורים שנעצרו הבריחו כ-100 ק"ג של גת. בכדי לזהות את הקאתינון, הקפיאה המשטרה חלק מהגת. הרב ביסטריצקי מספר ל'ידיעות' כי הבחורים הוחזקו בתנאים קשים. "הם נאלצו להסיר את הכיפה בשעת הטיול היחידה שלהם בחצר ופגשו שם אסירים מסוכנים. עברו יומיים עד שהם קיבלו טלית להתפלל".

לפי הערכות של מקורות במשרד החוץ, כפי שהובא ב'ידיעות', יש שניים-שלושה מפיצים בישראל, אך מאחר והסחר בישראל אינו עבירה פלילית, אין למשטרה מה לעשות. בנוסף, מתריעים במשרד החוץ כי המפיצים מזהירים את הבלדרים שלא לערב את משרד החוץ, אם הם נעצרים, וכך אנשים תמימים, בהם אברכים וצעירים, נאלצים להתמודד לבדם מול השלטונות מבלי שיש להם מושג כיצד לעשות זאת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר