סאגת פינדרוס, סיבוב 2

עד מחר יוכרע: האם המנדט השמיני יילקח מיהדות התורה?

14 קלפיות ביישוב הדרוזי ירכא, בהן היה חשש לזיופים, ייספרו היום ומחר - ויכריעו את גורל ח"כ יצחק פינדרוס, המנדט השמיני של 'יהדות התורה' • אברהם ובר ל'כיכר': "אנחנו לא חוששים" (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ח"כ יצחק פינדרוס (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

המנדט השמיני של יהדות התורה שוב מתנדנד? 14 קלפיות ביישוב הדרוזי ירכא, בהן היה חשש לזיופים, ייספרו היום (שני) ומחר ויכריעו את גורל המנדט השמיני ביהדות התורה, גורלו של חבר-הכנסת יצחק פינדרוס.

מדובר ביישוב בו מרבית הקולות מזוהים עם מפלגת 'הליכוד', לה חסרים כ-3,000 קולות למנדט נוסף, לעומת יהדות התורה שנמצאת ביתרון של 1,200 קול למנדט השמיני.

בליכוד בטוחים הבוקר כי המנדט ה-32 של הליכוד, שעל מקומו יושב הח"כ הדרוזי פטין מולא, ריאלי בשלב זה, לאור העובדה האמורה ש-14 קלפיות ביישוב הדרוזי ירכא עדיין לא נספרו ולא נכללו במניין הקולות הסופי.

בשל החשש כי נמצאו בקלפיות הללו זיופים במהלך יום הבחירות, בוועדת הבחירות החליטו להקפיא את הקלפיות לחלוטין, ולספור אותן במהלך היום ומחר.

כאמור, מדובר ביישוב המאופיין בתמיכה גדולה לליכוד על פי מערכות בחירות קודמות, מה שעלול להוביל ליתרון של הליכוד על פני יהדות התורה.

אברהם וובר, שיושב כחבר לא רשמי בוועדת הבחירות מטעם 'דגל התורה', אומר ל'כיכר השבת': "על פי תוצאות הבחירות הקודמות אין סיבה להיות בלחץ, וישנו סיכוי קלוש שהמנדט השמיני יילקח מיהדות התורה".

לדברי ובר: "במידה והליכוד יצליח להוביל ב-1200 קולות על פני יהדות התורה - הרי שהמנדט השמיני יועבר לליכוד. אך מדובר בסיכויים מועטים. אנחנו לא חוששים".

כזכור, במערכת הבחירות לכנסת ה-21, התנדנד המנדט השמיני של יהדות התורה, זאת לאחר טענות של חבר הליכוד עמית הלוי כי למעשה על חודו של קול, הליכוד עבר את יהדות התורה, ואמור היה לקבל את המנדט ה-36 על חשבון השמיני של יהדות התורה.

בתוך כך, אמש הספיק ח"כ פינדרוס להיכנס לישיבת סיעת ש"ס ולהודות לה על כך שבזכות אלפי הקולות שלה, שיהדות התורה קיבלה בשל הסכם העודפים בין המפלגות, הוא נכנס לכנסת. יו"ר ש"ס דרעי ביקש מפינדרוס לומר זאת גם באידיש, כדי "שגפני גם יבין", ולאחר שפינדרוס העיר כי גפני לא מבין אידיש, סינן דרעי: "בסדר, אבל גם עברית הוא לא מבין".

האם מדובר בחגיגה מוקדמת מדי? ב'דגל התורה' מקווים שלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר