בדיקת 'כיכר השבת'

חרדים תקפו חייל? הדיווח המשטרתי מסתמן כ"פייק" • צפו

"עשרות פורעים התגודדו סביב חייל במדים, קראו לעברו קריאות, זרקו עליו חפצים - והוא נפגע בידו": כך דיווחה המשטרה בסוף השבוע האחרון - אך ה"מקרה" הולך ומתברר כהמצאה מוחלטת (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ג באלול תשע"ט | 23.09.19
(מצלמות אבטחה)

האם המשטרה נפלה עם דיווח שגוי על מקרה של תקיפת חייל בידי חרדים בירושלים? מבדיקת 'כיכר השבת' מסתמן כי התשובה לכך, למרבה הצער, חיובית.

כידוע, בשנים האחרונות אירעו עשרות מקרי תקיפות של חיילים בשכונת מאה שערים בירושלים, כמעט ו"התרגלנו" להם, אבל נראה כי ביום חמישי האחרון זה היה שונה: בשעה 22:30 שיגרה המשטרה הודעת דוברות, בה נכתב: "בשעה האחרונה הוזעקו שוטרים לשכונת מאה שערים בירושלים, בעקבות דיווח על כמה עשרות פורעים המתגודדים סביב חייל במדים שעבר במקום וקוראים לעברו קריאות וזורקים אליו מיני חפצים".

"השוטרים שהגיעו למקום", סיפרה המשטרה, "חברו לחייל וסייעו לו לצאת מהאזור. החייל נפגע קל בידו, ומקבל טיפול רפואי במקום".

הכותב סיקר לא פעם ולא פעמיים תקיפות חיילים, אך אף פעם לא קרה שאין תיעוד ממקרים מזעזעים אלו; בין אם מצד המשטרה, בין מצד התוקפים או אפילו סתם אזרחים או מצלמות אבטחה.

צלם 'כיכר השבת' בפעולה: מתעד חילוץ חיילים מתוקפיהם. ארכיון (צילום: 'מחאות החרדים הקיצונים')

כמו כן, אף פעם לא היתה תקיפת חייל בלי שנשלחה אודותיה הודעה בוואטספ קולי, פנימי - אחד מרבים שמתופעלים בידי הקיצונים במאה שערים.

המקרה האחרון עליו דיווחה המשטרה, היה שונה: אף צילום לא פורסם, אף הודעה לא שוגרה. כאילו לא היה הדבר מעולם.

אמרנו 'כאילו'? ככל הנראה יותר מכך. ואלו העובדות: 'כיכר השבת' בדק את הענין לעומקו. בוצעו שיחות עם יותר מחמישים אנשים, תושבי השכונה, שחלקם גם היו עצורים בעבר על תקיפות חיילים, ו... אף לא אחד מהם הכיר או שמע על ה"סיפור" הזה.

גם מצלמות האבטחה ברחוב בו נטען שהתקיפה התרחשה נסרקו, אחת אחת, ולמעט מראה החייל הצועד באין מפריע, עם נשק וללא מדים - בניגוד להודעת המשטרה - לא נצפה כל אירוע חריג.

יתכן וכלל לא היתה תקיפה, אפילו לא מילולית? מבדיקת 'כיכר השבת' עולה, כי לחייל המדובר ישנו סכסוך קודם עם כמה תושבים בשכונה - עובדה העשויה להסביר את פשר הדיווח המוזר.

יצוין, כי בארגון 'איחוד הצלה' שללו, במענה לפניית 'כיכר השבת', כל אפשרות כי טיפלו ביום חמישי במקרה שכזה, של פציעת חייל בידו כפי שתיארה המשטרה. גם מד"א לא פרסם כל הודעה על טיפול רפואי במקום ובשעה המדווחים.

מדוברות המשטרה נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "המקרה המדווח נשלח כעת לבדיקה מעמיקה, על כל שלביו".

צפו בתיעוד החייל, הצועד בשלווה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר