הסתיימו ה'המלצות'

הנשיא הזמין את נתניהו וגנץ לפגישה מכרעת

בנימין נתניהו "ניצח" במספר הממליצים עליו לקבלת המנדט, בניסיון להקים ממשלה, והכריז: "הממשלה היחידה - אחדות". הערב, אצל הנשיא, פגישה עם יו"ר כחול לבן בני גנץ (פוליטי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נתניהו וגנץ, עם הנשיא ריבלין (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

עם תום סבב ההתייעצויות, זימן היום (שני) נשיא המדינה ראובן ריבלין את ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, לפגישה בלשכתו, הערב.

בצהריים הסתיים סבב ההתייעצויות שקיים הנשיא, על פי חוק, עם סיעות הכנסת הנכנסת. סיעת 'המחנה הדמוקרטי' היתה האחרונה שמסרה לריבלין את המלצתה, בעד גנץ כמובן.

בסיכום ההמלצות מתברר, כי על ראש הממשלה בנימין נתניהו המליצו 55 חברי כנסת ואילו על ח"כ בני גנץ המליצו 54 חברי כנסת, זאת לאחר שחברי בל"ד הודיעו כי אינם חלק מהמלצתה של 'הרשימה המשותפת' לטובת גנץ.

לנוכח המצב המספרי, יטיל ככל הנראה נשיא המדינה את מלאכת הרכבת הממשלה על ראש הממשלה נתניהו, אך ההחלטה הרשמית תימסר רק לאחר שיפורסמו תוצאות הבחירות הרשמיות ולאחר הפגישה המדוברת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס בפתח ישיבת סיעת הליכוד לנושא, ואמר: "אנחנו רצינו להקים ממשלת ימין ולצערנו זה לא התאפשר. פשוט לא קיבלנו מספיק מנדטים כדי לעשות זאת, גם גנץ רצה להקים ממשלת שמאל אך לא קיבל מספיק מנדטים כדי לעשות זאת. לכן הממשלה היחידה שאפשר להקים במצב כזה היא ממשלת אחדות רחבה".

דבריו של ראש הממשלה בישיבת הסיעה, היום (ללא קרדיט, באדיבות המצלם)

"האפשרות היחידה להקים ממשלה כזו היא לשבת ולדבר. אני משוכנע שאם נדבר בראש פתוח ובנפש חפצה אנחנו נוכל להקים ממשלה טובה ורחבה לעם ישראל", הוסיף ראש הממשלה.

"אני מודה ל-55 חברי הכנסת שעומדים איתן, לבין מחנה השמאל בראשות גנץ. צריך להגיע לאחדות, בלי פסילות. בלי חרמות, ביד מושטת לפיוס לאומי אמיתי. אם נדבר בראש פתוח ובנפש חפצה, נוכל להקים ממשלה טובה ורחבה לישראל. זה מה שהעם מצפה מאיתנו. אני מבקש להודות לכם, חברותיי וחבריי לליכוד, על התמיכה החד-משמעית וההתייצבות החשובה בעת הזאת", אמר נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר