הרכבת הממשלה

ליברמן נפגש עם גנץ: "החלפנו דעות ורשמים"

המועמד לראשות הממשלה בני גנץ נפגש בצהריים עם יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, כחלק מהמגעים המתקדמים לקראת הרכבת הממשלה. השניים הוציאו על כך הודעה זהה, המוכיחה את התיאום ביניהם (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
גנץ וליברמן, לאחר פגישתם (צילום: אלעד מלכה)

ח"כ אביגדור ליברמן, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, דיווח לפני שעה קלה (שני) כי נפגש עם המועמד לראשות הממשלה בני גנץ.
"זה עתה סיימתי פגישה עם יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ", צייץ איווט בחשבון הטוויטר שלו, והוסיף: "החלפנו דעות ורשמים(...) במידת הצורך נדבר שוב בהמשך".

גם גנץ מצידו כתב את אותם דברים: "זה עתה סיימתי פגישה עם יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן. החלפנו דעות ורשמים; במידת הצורך נדבר שוב בהמשך".

העובדה כי שניהם צייצו את אותה ההודעה בדיוק, מוכיחה לכאורה את מידת התיאום, הרבה, בין השניים, לקראת החלטת הנשיא למי הוא מעניק את המנדט להרכבת ממשלה, לגנץ או לנתניהו - יריבו של איווט.

פגישתם זו מקדימה את הפגישה שצפויה הערב, בין שלושת האישים הבאים: נשיא המדינה ראובן ריבלין, יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ.

דבריו של נתניהו בנושא, היום (צילום: מתוך פייסבוק)

את הפגישה, המכרעת, יזם כזכור הנשיא, במטרה לנסות ולשכנע את השניים להקים ממשלת אחדות, ולפתור כך את הפלונטר הפוליטי, לאחר שבבחירות שהתקיימו בשבוע שעבר אף אחד מהם לא השיג רוב של 61 מנדטים לגוש שלו.

עם תום סבב ההמלצות של סיעות הכנסת בבית הנשיא, מוקדם יותר היום, נוצר כזכור רוב לנתניהו: 55 ממליצים, מול 54 לגנץ.

לפי הדיווחים, גם נתניהו וגם גנץ מעדיפים, כל אחד בנפרד כמובן, להיות השניים שריבלין יטיל עליהם את מלאכת הרכבת הממשלה, בשל ההנחה כי בסבב השני ייקל עליהם להרכיב את הקואליציה הרצויה.

בשל כך - דווח ב-ynet - נתניהו אף שוקל, במידה והנשיא יחליט להטיל עליו ראשון, להודיע כעבור מספר ימים כי כשל - כדי שגנץ ינסה אחריו ויכשל אף הוא, ואז ייותרו מספיק ימים כדי להחזיר את הכדור בחזרה למגרש של נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר