פלונטר פוליטי

הנשיא ייפגש עם נתניהו וגנץ: תהיה אחדות?

ריבלין יציע לראשי המפלגות הגדולות לנהל ביניהם מגעים לאחדות, ולשם כך ימתין עם הטלת המנדט עד ליום רביעי הבא. "להביא למצב שתוקם ממשלה שתביא ליציבות" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

אחרי שסיים במהלך היום (שני) את סבב ההתייעצויות עם ראשי המפלגות, ייפגש הערב נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין עם ראשי המפלגות הגדולות, בני גנץ ובנימין נתניהו.

ריבלין יגיד להם בפגישה כי הוא מוכן להמתין עד אחרי ראש השנה ולא להעניק עדיין את המנדט להרכבת הממשלה לאיש מהם, כדי שיוכלו לקדם מגעים להקמת ממשלת אחדות - כך דיווח זאב קם בכאן.

הנשיא ריבלין אמר היום: "כולנו ערים לכך שלא חלפו חמישה חודשים והנה אנחנו נאלצים לשבת פעם נוספת על המדוכה אחרי שחשבנו שהעם הכריע".

"עם ישראל כולו צופה בנו כרגע וחושש חשש רב מהאפשרות שהיא כחלחלה בעצמותיו שתהיינה בחירות שלישיות. ממשלה יציבה לא יכולה להתקיים בלי שתי המפלגות הגדולות וזהו לתחושתי רצון העם".

לדבריו, "אנחנו מדינה יציבה שיודעת לכלכל מעשיה ולהגן גבולותיה, ועלינו להביא לידי מצב שתוקם ממשלה שתביא ליציבות, להידברות ולאיחוי הקרעים במדינה שלנו".

קריאת נתניהו לאחדות (צילום: דוברות)

בתום סבב ההתייעצויות המליצו בפני נשיא המדינה 55 חברי כנסת מסיעות הבית על ראש הממשלה המכהן ויו"ר סיעת הליכוד, ח"כ בנימין נתניהו, לעומתם 54 חברי כנסת המליצו על יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ בני גנץ, ואילו 11 חברי כנסת ביקשו שלא להמליץ על איש.

שעות לפני הפגישה המשולשת, נפגש בני גנץ עם איווט ליברמן ובסיומה הודיעו בנוסח דומה: "החלפנו דעות ורשמים. במידת הצורך נדבר שוב בהמשך".

בהמשך, בפוסט נוסף כתב ליברמן: "לשמחתי שתי המפלגות הגדולות הפנימו שצו השעה מחייב הקמת ממשלת אחדות עם רוטציה על ראשות הממשלה. כל הויכוח כרגע נסוב סביב השאלה מי יכהן כראש ממשלה ראשון ומי שני. אני מקווה שהנשיא ריבלין יצליח לגשר בין הצדדים ותתקבל החלטה בסוגיה".

"ישראל ביתנו" תשמח להצטרף לממשלת אחדות לאומית עם "הליכוד" ו"כחול לבן", אבל לא נהיה חלק מממשלה שבה ישבו החרדים, המשיחיים, הרשימה המשותפת או המחנה הדמוקרטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר