השוואה מקוממת

אחמד טיבי על המחבל ברגותי: מנהיג לאומי

הח"כ השווה את המחבל הכלוא בישראל לראשי הממשלה לשעבר: "שמיר ובגין, שהיו באצ"ל ובלח"י, מנהיגים לאומיים - למרות שהם רצחו בעבר. זה מה שיקרה עם ברגותי" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ח"כ אחמד טיבי, השווה הערב (שני) את ראשי הממשלה לשעבר יצחק שמיר ומנחם בגין למחבל מרואן ברגותי, במהלך ראיון שהעניק לתכנית לפני החדשות ברשת 13.

"ברגותי הוא סמל ומנהיג לאומי. אתם מכנים את שמיר ובגין, שהיו באצ"ל ובלח"י, מנהיגים לאומיים - למרות שהם רצחו בעבר. זה מה שיקרה עם ברגותי בעוד עשר שנים, הוא יהיה בהנהגה הפלסטינית".

הוא הוסיף, "האצ"ל והלח"י פוצצו שווקים ובתי מלון והתנקשו בדיפלומטים. אתם מכנים אותם גיבורי התהילה ואנחנו מכנים אותם טרוריסטים נלוזים. מה שרואים מכאן לא רואים משם".

טיבי המשיך כי "ברגותי הוא סמל ומנהיג לאומי שנמצא בכלא. הוא עוסק במאבק לשתי מדינות לשני עמים ובדרך לשחרור נעשים מעשים אלימים, אלימות מהפכנית זה נקרא. חלק מהמעשים שגויים. לדעתי זו טעות קשה לפגוע באזרחים".

בתגובה להשוואתו לאיתמר בן גביר, שתלה תמונה של הרוצח ברוך גולדשטיין בסלון ביתו: "להשוות אותי לכהניסט זה דבר חמור. אני אדם עם משנה הומנית. מעולם לא אמרתי משהו גזעני נגד יהודי. ברגותי עוסק במאבק לאומי שכולל אלימות, אני רוצה לשנות את זה לכיוון חיים משותפים, לעתיד זוהר יותר מאשר החושך הזה שאליו הכיבוש והשלטון על עם אחר לוקח אותנו".

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: "ברגותי הוא רב מחבלים וממשלה שנשענת על טיבי לא באה בחשבון. לכן צריך ממשלת אחדות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר