תיעוד משכם

מאות בקבר יוסף: לוחמים חשפו מטען. צפו

כ-1200 מתפללים נכנסו הלילה להתפלל בקבר יוסף שבעיר שכם, בניהם שר החינוך רפי פרץ • לוחמי צה"ל חשפו מטען שהונח על ציר בשכם • צפו בתיעוד כניסת המתפללים (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: מועצה אזורית שומרון. וידאו: שמואל אדלמן.)

שר החינוך הרב רפי פרץ נכנס הלילה (שלישי) לקבר יוסף שבשכם יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ומאות מתפללים מכל רחבי הארץ. הכניסה התקיימה לרגל חודש הרחמים והסליחות חודש אלול.

לפני הכניסה, לוחמי צה"ל חשפו מטען חבלה שהונח בציר בשכם. מדובר צה"ל נמסר: "במהלך סיור של לוחמי צה"ל בעיר שכם, איתרו הלוחמים מטען מאולתר שהונח על ציר. כוחות הנדסה שהגיעו לנקודה לקחו את המטען על מנת לזכותו. אין נפגעים ולא נגרם נזק".

השר פגש את מח"ט שומרון אל"מ שגיב דהן ואת סמח"ט חטיבת שומרון סא"ל אליק מימרן. לאחר התפילה המתפללים יחד עם דגן והשר בריקודים.

שר החינוך פרץ הדגיש במקום את חשיבות האחדות והערבות היהודית בעם ישראל: "מושג הערבות ההדדית הראשון אנחנו לומדים מיוסף, שלימד את אחיו כמה חשובה הערבות ההדדית. חלק מהערבות ההדדית שלנו זה לדאוג שיהודה ושומרון יהיו מבוססים, איתנים וחזקים גם בתשתיות גם במגורים"

פרץ קרא במקום לחיזוק ההתיישבות בשומרון ולהמשך תנופת הבניה: "צריך להמשיך את תנופת הבניה בשומרון. יש להביא לכאן כמה שיותר יהודים שיגורו כאן, שיהיו פה. הארץ הזאת שלנו, היא אותה מתנה אלוקית, ונזכה להעמיק בה שורשים. וכל מי שבא לכאן, לוקח מהשורשים האלו וחוזר הביתה עם חלק מהשורשים. ובימים האלו שהיו פילוגים, נחזור עם הרוח הזו של יוסף שרוצה טוב ורוצה חיבור ואהבת ישראל, ונראה בע"ה ברכה גדולה ושנה טובה."

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הודה לשר על ההגעה וקרא לחזרה מלאה לקבר יוסף "כולנו מייחלים ליום שישיבת עוד יוסף חי תחזור לכאן ודגל ישראל יהיה מונף כאן 24 שעות ביממה. אני רוצה לברך בשם כל תושבי השומרון את השר הרב רפי פרץ חברנו היקר, הקב"ה ישלח ברכה והצלחה במעשה ידך, ותחזק מכאן מכוחו של יוסף הצדיק את ההנהגה הלאומית שלנו, שנגיע בע"ה לממשלה שתחזק את ההתיישבות בכל חלקי ארץ ישראל. הגעה למיליון יהודים בשומרון, אנו מתחזקים כולנו מכוחו של יוסף הצדיק להגיע ליעד הזה, למסה גדולה מאד של מסה גדולה של יהודים בארץ התנ"ך בשומרון"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר