"שיחה פוליטית"

נדחתה העתירה של יגאל עמיר נגד עונשו

העונשים שהטיל מפקד הכלא על יגאל עמיר, בעקבות שיחת הטלפון שקיים עם 'הצל' בבקשה להקים תנועה לשחרורו, יישארו בעינם - כך הוחלט היום בבית המשפט המחוזי (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
עמיר (צילום: Flash90)

בית המשפט דחה היום (שלישי) את העתירה שהגיש יגאל עמיר נגד פגיעה, לדבריו, בזכויותיו מצד שירות בתי הסוהר, ששללו ממנו זכויות משום שהתקשר מהכלא אל יואב אליאסי ('הצל'), וביקש ממנו לסייע לו להשתחרר.

עמיר, רוצחו של ראש הממשלה יצחק רבין, ביקש מביהמ"ש המחוזי-מרכז להסיר את המגבלות שהוטלו עליו, בהן ביקורים, שיחות טלפון, שימוש במוצרי חשמל בסיסיים ואספקת עיתונים. הוא אף התלונן על ענישתו בשבעה ימי בידוד, לאחר שפתח בשביתת רעב.

השופט כאמור דחה את כל בקשותיו, לא מצא לנכון לבטל את החלטות שירות בתי הסוהר וקיבל את עמדתם כי השימוש בטלפון "נועד לסייע לאסיר לשמור על קשריו עם בני משפחתו", וכן ש"הפרת משמעת כמו שימוש בו לצורך תעמולה, התארגנות או פעילות פוליטית יכולה להוות עילה לשלילת זכות זו".

לפי בית המשפט, תוכן השיחה שקיים רוצחו של רבין היה פוליטי באופן מובהק, ולכן "אין עילה להתערבות" שלו בהחלטת הענישה של מפקד הכלא.

כזכור, הכל החל לפני כחודש, אז פורסמה בערוץ 13 הקלטת שיחת הטלפון שקיים עמיר עם 'הצל' מבין כותלי בית הסוהר.

וכך זה נשמע:

עמיר: "מדבר יגאל עמיר... אני רציתי לעניין אותך במשהו, הבנתי שיש לך אתר של כמה, כמה גולשים יש לך?".
אליאסי: "יש לי הרבה".
עמיר: "אוקיי, תקשיב, יש במגזר הרוסי, קמה תנועה שרוצים לשחרר אותי. יש שם 600 חבר'ה, פנסיונרים, אקדמאים. עכשיו, הם רוצים להקים מפלגה שתרוץ בבחירות הקרובות במטרה לשחרר אותי, ואחת המטרות היא לשנות את מפת התקשורת בארץ, שכולה בידי השמאל. עכשיו, האנשים האלה לא פוחדים מכלום והם הקימו אתר באינטרנט..."

בשלב זה הודיע יואב אליאסי ליגאל עמיר כי הוא לא מעוניין בקשר איתו - ואף סירב לרשום את מספר הטלפון של אשתו של עמיר - ובכך השיחההסתיימה.

בתגובה להחלטה היום של בית המשפט, מסר עו"ד אריאל עטרי, סנגורו של יגאל עמיר: "ימים נוראים. בפסק הדין לא ניתן מענה לטענות הבסיסיות ביותר שהעלינו בעתירה ולפיכך בית המשפט העליון יצטרך להכריע בפגיעה הלא חוקית בזכויותיו של יגאל עמיר. איננו מתכוונים להשלים עם פגיעה זו וכבר בימים הקרובים נגיש ערעור על פסק הדין לבית המשפט העליון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר