לקראת אחדות?

פגישה בין צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן

תוצאות הבחירות שהותירו את המדינה ללא הכרעה, השאירו רק ברירה אחת, טרם יציאה לבחירות - שלישיות, בתוך שנה: ממשלת אחדות רחבה. המשא ומתן, בתיווך הנשיא ריבלין, החל היום (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ד באלול תשע"ט | 24.09.19
(צילום: בית הנשיא, לע"מ)

כפי שסוכם, ראשי צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן נפגשו בצהריים (שלישי), בכפר המכביה ברמת גן לבקשת נשיא המדינה רובי ריבלין, בניסיון לכונן ממשלת אחדות למרות הסיכויים הנמוכים.

ראש צוות המשא ומתן מטעם הליכוד הוא השר יריב לוין, וראש צוות המשא ומתן של כחול לבן הוא יורם טורבוביץ'. נציג הליכוד, השר יריב לוין, אמר בתחילת הפגישה: "יש הרבה עבודה ויש מה לעשות. זה לא תלוי רק בנו, יש גם את הצד השני".

לאחר הפגישה ראשי צוותי המו״מ מסרו כי הפגישה הייתה עניינית והתנהלה ברוח טובה. יורם טורבוביץ׳ ביקש להדגיש כי מבחינתו, השר לוין מייצג את ראש הממשלה והליכוד, ואילו השר לוין הדגיש כי הוא מייצג את כל 55 חברי גוש הימין.

השניים סיכמו, כי יעדכנו את ראש הממשלה ואת יו״ר כחול לבן בתוכן הפגישה, ולאחר מכן יחליטו על המשך המגעים ועל צעדים נוספים.

המשא ומתן בין הצדדים יצא לדרכו כבר אתמול, בתום שיחה ארוכה שקיימו אמש בבית הנשיא ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ, לאור המצב הפוליטי הסבוך והעובדה שאף צד לא מחזיק במעל 61 ממליצים.

נתניהו וגנץ צפויים להיפגש מחר (רביעי) שוב בבית הנשיא, וצוותי המשא ומתן ימתינו בחוץ למקרה שתהיה התקדמות בין השניים. כרגע אף צד לא רוצה לחבל פומבית במשא ומתן ולהיתפס כזה שהביא בחירות שלישיות. בשתי המפלגות החליטו להורות לשרים ולחברי הכנסת לבטל ראיונות שתוכננו להיום מחשש לפליטות פה.

למרות האווירה החגיגית אתמול בבית הנשיא והתמונות המחויכות, בשני הצדדים לא מביעים אופטימיות רבה ואומרים כי הפערים גדולים מאוד, וכי הפגישה בין ראשי המפלגות לא קידמה אותם אפילו צעד אחד בנושאי הליבה כשבכירים בכחול לבן אף אמרו כי אין סיכוי שישבו עם "ליצמן וסמוטריץ'" שנתניהו הצהיר כי הוא מחויב אליהם כחלק מגוש הימין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר