אזהרת מסע

אל קאעידה ודאעש מתכננים פגיעה בישראלים ויהודים בחו"ל

למרות שארגוני הג'יהאד העולמיים נמצאים בתבוסה, בישראל מתריעים כי הם עדיין מנסים לפגוע בישראלים וביהודים השוהים בחו"ל • אלו המדינות שמסוכן לטוס אליהם (ביטחון)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

המטה לביטחון לאומי מפרסם היום (שני) כמו מידי שנה לקראת חגי חודש תשרי, את האיומים המרכזיים הנשקפים לישראלים ויהודים בחו"ל.

מתברר כי אל קאעידה ודאע"ש, קוראים לפגיעה בישראל וביהודים למרות שמדובר בארגוני ג'יהאד הנמצאים בתבוסה מול הנלחמים בהם.

כך לדוגמה, אל קעידה ושלוחותיו, ממשיכים לבצע פעולות טרור ברחבי העולם, תוך התמקדות במזרח התיכון, באפריקה ובאסיה.

למרות התבוסה של 'המדינה האסלאמית' (דאע"ש) בסוריה ועיראק, זו ממשיכה לבצע פיגועים ברחבי העולם, ומכריזה אף על הקמת מחוזות חדשים בתורכיה, הודו ופקיסטן.

לכן, מזהירים במטה לביטחון לאומי מפני נסיעות לסיני, תורכיה, מצרים וירדן, בשל נוכחות ומאמץ לפיגועים מצד פעילי ג'יהאד עולמי, ותשתיות טרור מקומיות.

באפריקה הם מזהירים כי מדינות המגרב (מרוקו, תוניסיה), הסאהל ומערב אפריקה (מאלי, ניז'ר, חוף השנהב, ניגריה), ובמזרח היבשת (קניה), ודרום אפריקה, פועלים גורמים המשויכים לדאע"ש וכן ארגונים המזוהים עם אלקאעדה (כמו אלשבאב).

בנוסף הם מתריעים מפני פעילות של גורמי טרור באסיה, בדגש על דרום תאילנד, דרום הפיליפינים, מרחב קשמיר בהודו.

גם במערב אירופה יש פוטנציאל למפגעים בודדים ויוזמות טרור מקומיות בעיקר מצד לוחמי דאע"ש ששבו למדינותיהם וגורמים מקומיים בהשראת דאע"ש.

כמו כן, לאור המתיחות הגוברת מול איראן ושלוחותיה במזרח התיכון קיימת אפשרות שגורמי טרור בשליחות איראן, ינסו לפגוע ביעדים ישראלים או יהודים בחו"ל.

במל"ל ממליצים במהלך שהייה במדינה זרה, לצמצם נוכחות באירועים המוניים או במוקדים הומי אדם ולגלות ערנות. בעת שהייה במדינות עם אזהרת מסע מומלץ בתוקף להימנע מפרסום מידע ברשתות חברתיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר