הסדר טיעון

עזרא סיידוף סייע לשרה נתניהו - וישלם קנס

סמנכ"ל משרד ראש הממשלה שהיה אחראי על מעון ראש הממשלה נידון ל-150 שעות לתועלת הציבור, קנס בסך 10,000 שקל ומאסר על-תנאי: "היה אמור לעמוד בפרץ" (ארץ)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרשת המעונות: בית משפט השלום גזר היום (רביעי) על עזרא סיידוף שירות לתועלת הציבור, מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 10,000 ש"ח בגין עבירות של קבלת דבר תוך ניצול מכוון של טעות הזולת.

סיידוף, סמנכ"ל משרד ראש הממשלה שהיה האחראי על מעונות ראש הממשלה, הורשע בכך שמילא אחר בקשותיה של שרה נתניהו וגרם לכך שהארוחות במעון ראש הממשלה, ארוחות השף ושירותי מלצרות יסופקו על חשבון המשרד, שלא כדין.

גזר הדין ניתן לאחר הסדר טיעון, במסגרתו סעיף המרמה והפרת אמונים בו הואשם מלכתחילה עזרא סיידוף - הומר והופחת.

השופט אביטל חן קבע כי "כמי שהיה אמון על ניהול נכסי המעון והוצאותיו, אמור היה הנאשם לעמוד בפרץ ולמנוע את חיוב קופת המדינה בהוצאות אלה. נתתי משקל של ממש לעובדה שלנאשם לא צמחה תועלת אישית כלשהי מביצוע העבירות, וכל אשר קיבל, היה עבור משפחת נתניהו".

"הנאשם, בעל עבר נקי, הודה בביצוע המעשים וחסך זמן שיפוטי יקר. הנאשם מגיע מרקע משפחתי תקין. לאורך שנותיו ניהל אורח חיים נורמטיבי ושומר חוק, והמעשים בהם הורשע אינם משקפים את נוף חייו".

עוד נכתב בפסק הדין כי "מקריאת תסקיר שירות המבחן ניתן ללמוד אודות הקונפליקט בו היה נתון הנאשם, בין הצורך לפעול בהתאם לנהלים לבין כישלונו לסרב להוראותיה של הגברת נתניהו ולהציב גבולות כנדרש. אין חולק כי הנאשם לא נטל לעצמו דבר, וכי לא היה לו רווח כלכלי מפעולותיו המתוארות בכתב האישום".

עו"ד ארז פדן ועו"ד ג'ני אבני, פרקליטות מחוז ירושלים מסרו לאחר גזר הדין: "מר סיידוף מעל בתפקידו כעובד ציבור בכיר כאשר לא עמד מול דרישותיה של הגברת נתניהו. במקום לומר לה "לא" נעתר להן, וביצע יחד עימה ועבורה עבירות פליליות כדי לאפשר לה לקבל מימון מהקופה הציבורית להוצאות פרטיות".

"המסר שיוצא היום מבית המשפט לעובדי הציבור הוא, שעליהם לעמוד על המשמר ולומר "לא" ו"עד כאן" גם לאנשים בכירים ורמי מעלה ולזכור שהציבור הוא "האדון" או "הגברת" שלהם ולא אף אחד אחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר