יוזמה מיוחדת

חצי מיליון ילדי ישראל למדו יחד בהילולת החפץ חיים

חצי מיליון ילדי ישראל מתלמודי תורה בכל העולם היהודי, ביותר מ-25 מדינות, מדרום-אפריקה ועד ערבות רוסיה, למדו יחד לעילוי נשמת 'החפץ חיים'. במקביל, אלפים עלו לתפילת וותיקין בכותל המערבי (חרדים)

(צילום: שמואל דריי ובאדיבות המצלם)

זה כבר הפך למסורת של שנים: בארגון דרשו, מארגנים מיד שנה מעמדים רבי רושם ביום היא"צ של מרנא החפץ חיים זי"ע, גם השנה, ביום ההילולא שחל אתמול, חצי מיליון ילדי ישראל מתלמודי תורה בכל העולם היהודי, ביותר מ-25 מדינות, מדרום-אפריקה וונצואלה, ועד ערבות רוסיה הקפואות, למדו את בלימוד היומי בשמירת הלשון חפץ חיים ובהלכות שעל פי סדר הדף היומי בהלכה.

רבבות הילדים כולם למדו מאותה חוברת ייעודית שהופקה במיוחד לרגל היא"צ וכללה סיכום מיוחד של "דף היומי בהלכה", קטע הלימוד היומי בשמירת הלשון, וסיפורים על מורשתו של החפץ חיים ופרק תהילים מיוחד.

התלמידים הקדישו את הזמן המיוחד שהוקצה על ידי מוסדות החינוך על מנת לעיין במשנתו של אחד מגדולי הדורות בעם ישראל, ומי שהיה סמל מובהק לשמירת הלשון והמחשבה, והיה לאחד מגדולי מורי המוסר ההלכה והיראה, שכיום קשה לנו בכלל לאמוד את אורם ואת גדולתם.

במקביל, נשמרה מסורת רבת שנים, מסורת וותיקה שמסגרתה אלפים עולים לתפילת וותיקין מיוחדת בכותל המערבי על יד שריד בית מקדשנו, בבוקר יום ההילולא, לשפוך צקון לפני היושב במרומים, לקראת ימי הדין המשמשים ובאים עלינו לטובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר