הסכום - סודי

השווה את עמית סגל ל'נאצי' וחוייב להתנצל ולפצות

בית המשפט אישר את הסיכום אליו הגיעו פובליציסט 'הארץ' יצחק לאור, ופרשן חדשות 12 עמית סגל, לאחר שהתביעה בגין השוואת סגל לנאצים. לאור יתנצל, ויפצה בסכום כספי (משפט)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: Hadas Parush/Flash90)

הפובליציסט יצחק לאור, יתנצל בפני הפרשן עמית סגל, לאחר שכינה אותו בפייסבוק "א. היטלר" - כך קבע היום (רביעי) שופט בית המשפט השלום בהרצליה, גלעד הס.

נוסח ההתנצלות הנדרש: "בעמוד זה פרסמתי מם מטופש בו עשיתי השוואה בין העיתונאי עמית סגל לאדולף היטלר. אף שהסרתי את הפרסום ההוא מקץ 4 שעות, סגל נפגע ועל כך אני מתנצל מכל הלב. המעשה אינו ראוי".

בנוסף, נקבע כי יהיה עליו לפצות את עמית סגל בסכום כספי עליו הגיעו השניים להבנות, אך גובה הסכום לא פורסם והוא יישאר חסוי.

במהלך הדיון, תקף השופט את לאון ואמר לו: "לא קוראים לאף אחד היטלר בישראל. לא מגיע לילדים של התובע שיקראו בפייסבוק שאבא שלהם היטלר".

עמית סגל על החרדים (באדיבות חדשות 12)

את התביעה הגיש סגל לאחר שלאור פרסם בעמוד הפייסבוק שלו ארבעה תמונות שונות של הפרשן הפוליטי עמית סגל עם הכיתוב: "מלמעלה א. היטלר; למטה, מימין לשמאל: א. היטלר, א. היטלר, א. היטלר".

בכתב ההגנה טען לאור כי את המם פרסם לאחר שסגל אמר אז בהתייחס לאלו התוקפים את עוצמה יהודית, "איך הם לא זוכרים שבל"ד הוא ארגון טרור במימון מפלגות?".

לטענת לאור, "מדובר באמירה גזענית המזכירה תקופות חשוכות מההיסטוריה. בהתחשב בכך שהנתבע הוא אמן, משורר, סאטיריקן ומחזאי, הממוקם עמוק בשמאל הפוליטי, הרי דרך הביטוי שלו בתגובה לדברים היא אמנותית".

"כתגובה מהירה, בשליפה מהמותן, בלהט הרגע, הנתבע יצר 'מם' היתולי, לקח 4 תמונות של התובע וכתב בכיתוב 'א. היטלר', כדי להביע את מחאתו מהדברים הקשים שנאמרו, המזכירים, לטעמו, דעות גזעניות המתאימות לרוח המפלגה הנאצית, הפוסלת, על בסיס גזעי או קבוצתי, קבוצות שלמות באוכלוסייה".

אך כאמור, השופט תקף אותו בחריפות ואף תמה: "אני לא מבין איך אתם רוצים לנהל את ההגנה". בסופו של דבר, הגיעו להבנות על התנצלות, ותשלום פיצוי בסכום שלא פורסם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר