התמונה שזעזעה

אחרי 17 שנה: בנצי אוירינג סייע שוב לילד שהציל בפיגוע

כמעט 18 שנה חלפו מאז הפיגוע בבית ישראל, שנחרט בתודעה הציבורית בזכות התמונה של קמב"ץ זק"א שהצליח להציל את הפעוט. השבוע, ליווה אותו לתחנת המשטרה (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

בחודש אדר תשס"ב, אירע בשכונת בית ישראל שבירושלים פיגוע קשה - שנחרט בתודעה הישראלית, בזכות תמונה שזכתה לפרסום בכל כלי התקשורת בעולמיים.

מחבל, פלסטיני שהיה לבוש כחרדי, פוצץ את עצמו בסמוך לקבוצת נשים שעמדו עם עגלות תינוקות והמתינו לבעליהן שיצאו מתפילת ערבית של מוצאי שבת.

בפיגוע הקשה נהרגו עשרה בני אדם, שישה מתוכם ילדים. בנוסף, נפצעו כשישים אנשים, בהם פעוט שעבר הנשמה על-ידי קמב"ץ זק"א בירושלים, בנצי אוירינג, שבניגוד לכל הסיכויים הצליח להחיות אותו בשטח.

הפעוט נחרט בציבור בישראל לאחר שהתמונה שלו, מוחזק בידיו של בנצי אוירינג בזירת הפיגוע, פורסמה בכל כלי התקשורת והפכה לסמל ולזיכרון מהפיגוע הנוראי.

(צילום: פלאש 90)

השבוע, סייע שוב בנצי אוירינג לפעוט שניצל על ידו בפיגוע הקשה. הפעוט דאז, היום כבר בחור בן 18, הגיע לאוירינג וביקש את עצתו: "המשטרה מחפשת אותי", סיפר לו.

מתברר כי המשטרה חושדת כי יש לו חלק בארגון ההפגנות המתקיימות מידי שבת בכביש 1, לאחר שכבר נעצר שם בעבר - ושחרר כעבור כמה שעות.

אוירינג, שסיפר בעבר בראיון ל'כיכר השבת' כי הוא מרגיש כי הפך לחלק ממשפחתו, נחלץ לסייע, ונסע איתו לתחנת המשטרה, שם נחקר - ושוחרר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר