בקרית טבעון • צפו

ח"כ אורי מקלב לאברכים: "לא נשב עם השמאל"

חבר הכנסת אורי מקלב נפגש עם אברכי קרית טבעון שנאלצים להתמודד עם הסתה יומיומית והסביר להם, כי יהדות התורה לא תשב בממשלת שמאל כי יש להם תפיסה אנטי חרדית (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

שבוע לאחר הבחירות הגיע ח"כ אורי מקלב לקריית טבעון ונפגש עם אברכים במקום, בתיעוד שהגיע לידי 'כיכר השבת' נראה ח"כ אורי מקלב כאשר הוא מסביר לנוכחים את המצב הפוליטי ותוקף את מפלגות השמאל.

מקלב הסביר בדבריו, כי "יהדות התורה הולך עם מפלגות הימין כי תפיסת העולם של מפלגות השמאל אינה מאפשרת יתרון לציבור היהודי במדינה, למה המלחמה הגדולה נגד הדת? השמאל זו לא רק תפיסה מדינית לא רק - כן תהליך שלום לא תהליך שלום, מבחינתם זו מדינה שוויונית ודמוקרטית וזו הייתה ההתנגדות שלהם בחוק הלאום - פרושו מדינת כל אזרחיה אין שום ייחודיות למדינה כיהודית, כל האזרחים שווים יש שוויון זהות אין זהות מיוחדת ליהודים. אתם יודעים מי מבליט מאוד את זה שהם יהודים - הציבור החרדי".

מקלב, המשיך והציג בפני האברכים שביום יום נאלצים להתמודד עם ההסתה ואמר: "אומרים שהבעיה היא חוסר השירות בצבא?, ראו מה קרה בציבור הדתי לאומי שכבר כן הלך לצבא איזה בעיות עושים לו, את הדברים הבסיסים לא נותנים להם, וזה לא עוזר להם הם משרתים בקרבי, אבל לא מקדמים אותם, הכל שקר וכזב - כמה הסתה יש גם כנגדם למרות שהם משרתים בצבא.

מקלב המשיך ותקף בגרמניה כל אדם שלא מגדיר אחרת באופן ישיר חלקים מהמסים שלו הולכים לטובת הזהות שלו, אם יהודי אם מוסלמי וכך על זה הדרך, פה במדינה אם היינו מקבלים רק חמישים אחוזים או שלושים אחוז מהמסים שאנחנו משלמים בלבד היינו מסתפקים בזה,- הם מדברים שאנחנו לא משלמים מיסים אנחנו מקבלים משהו בתרבות? בחינוך? ספורט? כל השידורים שלהם אנחנו מקבלים משהו?.

מקלב עבר ודיבר על המצב הפוליטי - המצב מאוד מורכב, הליכוד יכול לבוא להגיד אנחנו רוצים מאוד להקים קואליציה עם מפלגות הימין, הכל אפשר ישבנו ודנו איתם אבל רק דבר אחד לא הצלחנו להתגמש - נגיד ברית הזוגיות אי אפשר. אנחנו יכולים להתפשר על זה? המצב מאוד מורכב סיכם מקלב.

חבר הכנסת אורי מקלב הסביר לנוכחים כי אנו יודעים באופן אמיתי שהרוב בציבור רוצה מסורת רוצים ערכים לא כמו שהם (ישראל ביתנו ויש עתיד) מציגים את זה. בדקו את זה בגלובס אמר מקלב והתייחס לבדיקת גלובס לפני כיומים על דבריו שאמר כי רוב העם רוצה מסורת, ראו שההכרעה אחת הייתה בבחירות שהעם רוצה מדינה עם ערכים שורשים ומסורתית, בדקו עם מה שמקלב אמר זה נכון, ומצאו ברוב הקלפיות והערים זה רצון העם (היה רוב ליהדות התורה וש"ס), בסופו של דבר אם לא מחשיבים את הציבור הערבי רוב הציבור רוצה מדינה מסורתית. אמר מקלב והתייחס לדברי החכים הערבים כי לא יפעלו נגד הציבור החרדי - אנחנו לא פעם נעזרים בהם ישראל ביתנו עשו לנו לא פעם בעיות והם עזרו לנו יש הרבה חוקים אנטי דתיים שהם נגדם גם כן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר