למרות הכל

בסקר: 50% מעוניינים בבנימין נתניהו כראש ממשלה

על פי סקר 'חדשות 13', 50% מהעם מעוניינים כי במידה ותהיה רוטציה בין נתניהו לגנץ, נתניהו יכהן כראש הממשלה הראשון.49% אמרו כי לא לגיטימי לשבת עם הערבים (חדשות)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בסקר שנערך הערב (רביעי) ע"י קמיל פוקס ב'חדשות 13', ענו המשתתפים כי הם מעדיפים לראות את נתניהו מכהן ראשון, ורק 37% העדיפו את בני גנץ ו-13% ענו שהם לא יודעים, עוד נשאלו בסקר האם הם מעדיפים מניג אחר בראשות הליכוד, ועל מתן חנינה לראש הממשלה.

עורכי הסקר נתנו למשתתפים מספר שמות של בכירים במפלגה, ונשאל מי מבין אותם מועמדים יכול להיות מועמד פוטנציאלי להחליף את נתניהו:. 31% העדיפו כי מי שינהיג את הליכוד יהיה גדעון סער, מיד לאחריו הגיע למקום השני יולי אדלשטיין עם 11%, המשתתפים נתנו 5% לגלעד ארדן וכך גם לישראל כץ, מירי רגב סוגרת את הרשימה עם שני אחוז בלבד.

26% ענו כי אף אחד מהמועמדים לא מתאים ו-20% ענו שהם לא יודעים.

מבין הנשאלים היהודים שמזדהים כמצביעי ליכוד, 26% ענו גדעון סער, 10% ענו גלעד ארדן, 8% ענו יולי אדלשטיין, 6% ענו מירי רגב, 5% ענו ישראל כץ, ו-32% ענו כי אף אחד מהם לא מתאים.

בעניין משפטי ראש הממשלה, 53% מהנשאלים ענו כי הם לא תומכים במתן חנינה לנתניהו במידה והוא יחליט לפרוש מתפקידו בתמורה שלא יעמוד לדין. 24% ענו שהם תומכים במתווה כזה, ו-23% לא יודעים.

נוסף לכך, 49% ענו שלדעתם ממשלה שתהיה בראשות מפלגת כחול לבן, יחד עם העבודה והמחנה הדמוקרטי והתמיכה של הערבים מבחוץ – היא ממשלה לא לגיטימית. 38% ענו כי זוהי כן ממשלה לגיטימית, ו-14% לא יודעים.

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס, וכלל 699 נשאלים - מהם 584 מהאוכלוסייה היהודית ו-115 מהמגזר הלא יהודי. התשאל במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך ע"י חברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 4.0%. הנתונים שוקללו לפי הצבעה קודמת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר