פסיכולוגיה לנשים

בואי לגלות את 'האיתן' שבנפש

נשים מכל המגזרים מגיעות ללמוד את שיטת הפסיכולוגיה היהודית שפיתחה הגב' חנה רות אברהם ושנלמדת במכון אית"ן - אז מהי בעצם מהות השיטה? בכתבה שלפניכם (שיווקי)

אילוסטרציה (צילום: pixbay)

על מכון איתן שמעתי מכמה כיוונים. יועצות נישואין, מנחות הורים, אנשים מכל תחומי הטיפול או סתם נשים שרצו להעשיר את עצמן, למדו את השיטה. נשים מכל המגזרים מגיעות ללמוד את שיטת הפסיכולוגיה היהודית שמציעה חנה רות אברהם. גם יועצת משפחתית וזוגית וותיקה, שלמדה תשע שנים באוניברסיטה, הגיעה ללמוד את שיטת אית"ן כדי להפוך את הטיפול שלה ליהודי ורוחני יותר.

על פניו מדובר במעשה מתבקש בתחום, להפוך את ספר התניא הקדוש לכלי טיפולי. הרי זה מה שהוא, ספר המסביר לנו איך לעשות בפינו ובלבבנו את הדבר הנכון. ועדיין, איש לא עשה מאום, עד שבאה חנה רות אברהם והרימה את הכפפה: היא פיתחה שיטה סדורה של טיפול, סדנאות וטכניקות לשיפור דפוסי החשיבה, על פי הנחיות ספר התניא.

עקב הביקוש הגבוה התמסדה הפעילות במכון המקבל אליו עשרות ומאות תלמידות, הלא הוא מכון אית"ן, על שם אותיות תניא ועל שם חלק האיתן שבנפש, שכמו נחל איתן הוא לעולם לא מאכזב, ותמיד קשור למקור הנביעה ומקור החיים.

למרות שספר התניא מבוסס על הקבלה, ייחודיותו מתבטאת בכך שהמחבר מאפשר ללומד לראות תצלום ברור של מבנה הנפש והאינטראקציה המתחוללת בין כל חלקיה. בעל התניא מחלק את הנפש לשלושה חלקים: נפש בהמית, נפש אלוקית ונפש שכלית. הוא מגדיר כל אחת מהן ומתאר את אופן פעולתה.

הנפש האלוקית היא מה שאנחנו מכנים הנשמה, הניצוץ היהודי, היצר הטוב, וכולי. הכל נובע מאותו חלק אלוה ממעל השוכן בנו, ולו אפיון של אינסופיות המסייע לאדם בהתקדמות, צמיחה, התפתחות, הצלחה בהתמודדות בכל מצב הנקרה בדרכו של האדם בחייו.

הנפש הבהמית היא קבוצת רגשות החוסמים אותנו בפני ההתפתחות והצמיחה.

הנפש השכלית היא הבוחרת. היא האמורה ללמוד ולהשכיל כך שתהיה לה מספיק ערנות לזהות את המחסומים כנפרדים מעצם האישיות כדי לאפשר לנביעה הפנימית לנתב את האדם בדרכו הייחודית בחייו.

ספר התניא אינו עוסק בטיפים או פתרונות לבעיות כאלה ואחרות אלא ממש "מרים את השטיח", "נכנס לחשבון הבנק" הרגשי של האדם, ובודק מה קורה עם המשאבים והאוצרות שאלוקים מעניק לכל אחד כדי לאפשר לו להצליח בכל המשימות המגוונות המוטלות על כתפיו בחיי היום יום, מבלי להתעלם מהרגשות החוסמים את אותם משאבים.

ככל שילוו את העשייה יותר רגשות חיוביים, התפקוד יהיה יעיל וממוקד יותר וככל שילוו אותה רגשות שליליים התפקוד יהיה מסורבל ולקוי והתוצאות בהתאם.

הבשורה שמביאה אתה שיטת איתן, היא היכולת להיכנס לעולם הרגשות ולעשות בו סדר. לסמן את הרגשות השליליים שמאחורי המילים הנאמרות או ההתנהגויות המפריעות ולהתמודד מולם, להכיר אותם ולהתנתק מהם. להבין שאפשר לוותר עליהם כי יש אלטרנטיבה הרבה יותר טובה, הרגשות החיוביים. יתרה מכך- ההכרה שבאמת אנחנו חיוביים ואילו הרגשות השליליים רק מפריעים לנו להיות מי שאנחנו.

שיטת "איתן" מתרגמת את הנכתב בספר ה"תניא" כפילוסופיה לדרך יישומית, פרקטית המאפשרת לכל אדם באשר הוא לחיות על פיה ולממש את היכולות האינסופיות הטמונות בנפש האלוקית בחיי היומיום.

חנה רות אברהם, המאסטרית והמפתחת של השיטה, היא בוגרת מכון אדלר ומנחת הורים במקצועה. מלמדת כבר עשרים שנה בהרצאות, קורסים וסדנאות בכל העולם. במכון אית"ן ישנן השתלמויות לאנשי מקצוע, מורות, גננות וקבוצות עובדים המעוניינים לשכלל את איכות עבודתם כפרט וכצוות.

בקורסים של שיטת איתן, תקבלי בתוך שנה אחת כלים להתמודדות עם אתגרי החיים המציפים כל אישה בת זמננו- גידול ילדי תוך עבודה תובענית וציפיות גבוהות מעצמינו במגוון תחומים.

במסלול תלת שנתי של שיטת איתן תקבלי תעודת "מנחת הורים לפי שיטת אית"ן" וכבר תוכלי לסייע לאחרות במימוש אימהות טובה יותר.

לקבלת פרטים נוספים, כנסו לכאן>>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר