מעקב 'כיכר'

עליית מחירי המעון: מחטף בתקופת הבחירות?

האם ההתייקרות המשמעותית במחירי השתתפות ההורים במעונות היום, אירעה כתוצאה ממחטף בתקופת בחירות? ח"כ יעקב אשר ממשיך במאבק: "פגיעה כלכלית במשפחות" (ארץ)

תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

המאבק סביב עליית עלות שליחת הילדים למעונות היום: ח"כ יעקב אשר טוען כי משיחות שקיים עם בכירים במשרד הרווחה, לתחושתו, העליה נובעת כתוצאה ממחטף שביצע המשרד בתקופת הבחירות.

אשר שיגר פניה למנכ"ל משרד הרווחה ד"ר אביגדור קפלן בדרישה להקפיא באופן מיידי את עליית שכר הלימוד אותו משלמים ההורים למפעילי המעונות והמשפחתונים

בפנייתו מציין ח"כ אשר כי "ייקור שכר הלימוד באופן שרירותי מהווה פגיעה כלכלית במשפחות רבות ובהפחתת הכדאיות של אמהות רבות לצאת מביתן לעבוד נוכח העלויות הגבוהות. מצב זה מהווה סתירה מהותית למטרה לשמה נוסדו ונועדו מסגרות אלו שהוא עידוד התעסוקה ושילוב האמהות בשוק העבודה".

עוד הוסיף כי "בתחילת שנה"ל פניתי לרה"מ המכהן גם כשר הרווחה בענין העלאת שכה"ל וציינתי כי המשרד ביצע העלאה משמעותית של תשלומי ההורים לשנת הלימודים תש"ף תוך הפחתה משמעותית של סבסוד המשרד בהשוואה לשנים קודמות. דבר שעלול לפגוע באופן ישיר להפחתת איכות השירות ומתן המענה הניתן לפעוטות במוסדות אלו".

יעקב אשר ציין בפנייתו כי "יודגש שוב, התייקרות משמעותית זו מנוגדת להחלטת הממשלה מלפני כחצי שנה, שעניינה שיפור וייעול מערך מעונות היום כשבמסגרת החלטה זו סוכם להקים ועדה בין משרדית שתדון בין היתר במבנה שכה"ל וגובהו".

בסיום דבריו הבהיר, "לצערי, עד היום טרם קיבלתי כל מענה, דבר שאינו מתקבל על הדעת בעוד ללשכתי מגיעות פניות רבות של הורים המתקשים לשלם את שכה"ל המושת עליהם ולדבריהם במקרים רבים נשקלת מחדש כדאיות יציאת האמהות לפעוטות אלו לעבודה ואף חמור מכך התברר כי הורים רבים נמנעים מלהשתמש במסגרות אלו עבור ילדיהם בשל העלויות הגבוהות וקיים חשש כי הנסיבות תאלצנה את ההורים לשלוח את ילדיהן למסגרות שאינן מפוקחות משיקולי תקציב וכלכלת משק הבית".

לסיכום דורש ח"כ אשר ממנכ"ל משרד הרווחה: "אבקש כי תורה מיידית על הקפאת עליית שכר הלימוד המושת על ההורים והקפאת הקיצוץ בסבסוד המשרד בעלויות אלו. בכך תעצור את הגזירה הכלכלית הפוגעת במשפחות רבות ובשוק העבודה".

אשר הוסיף לאחר פנייתו, כי לאחר ששוחח עם בכירים נוספים במשרד הרווחה התחושה היא שנעשה מחטף תוך ניצול תקופת הבחירות לצמצום הסבסוד של משרד הרווחה והשתת עלות נוספת על ההורים.

בימים הקרובים הנושא ייבדק לעומקו ויש לקוות שתהיה התפתחות חיובית והקלה של נטל התשלומים, לטובת אלפי המשפחות מכל שכבות האוכלוסייה ברחבי הארץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר