מהנעשה במהלך החג

גור: גידול במספר המתפללים; התקיעות חולקו ל-2

פתיחת חלק חדש בביהמ"ד, גידול במספר המתפללים, ההערה של הרבי ל'בעל תוקע' וחלוקת התפוחים לבחורי חו"ל. כך עברו ימי ראש השנה בחצר החסידית הגדולה ביותר בישראל (אנ"ש)

שימי שפר | כיכר השבת |
האדמו"ר מגור (צילום: באדיבות המצלם, ארכיון)

בחסידות גור מסכמים את ימי ראש השנה בסיפוק רב, ובתחושה שהשנה, בשל פתיחת החלק החדש של בית המדרש, הגיעו לשהות במחיצת האדמו"ר הרבה יותר חסידים מכל השנים.

בשונה מהשנים האחרונות, בהם הרבי מגור היה נוהג לשבת בחלק מהתפילות בשל חולשה, השנה האדמו"ר עמד בכל התפילות בשני הימים, מלבד בשירת הניגונים אז נח מעט בכסאו.

לתפילות שחרית ומוסף בשני הימים עברו לפני התיבה הרב שאול ברוז'קובסקי, והרב נחום לב, כאשר ביום השני של ראש השנה,הסדר של החזנים היה הפוך מביום הראשון.

בשל העומס הגדול, וכדי שכלל החסידים ישמעו את התקיעות, חולק המעמד לשתיים, כאשר באגף הישן שימש הרב איצ'ה רוזמרין כ'בעל תוקע', ובאגף החדש תקע הרב ישעיה רוזן, לדברי האדמו"ר כדי 'לערבב את השטן'.

עם כניסת החג דאג הרבי שהחסידים שמתפללים באגף החדש יהיו חלק בלתי נפרד מאלו המתפללים באגף הישן, תוך כדי שהוא מורה לציבור שהתפללו בחלק הישן של בית המדרש להמתין ולא להמשיך באמירת 'היום הרת עולם' עד שיסיימו לתקוע בשופר באגף החדש.

כל זאת, יחד עם עוד 6 בריתות שנערכו ביום הראשון של החג גרמו לכך, שלראשונה סיימו את תפילת החג בשעה 13:55, כחצי שעה מאוחר יותר מכל שנה.

בסיום התפילה ביום הראשון פנה האדמו"ר לבעל תוקע הרב איצ'ה רוזמרין ואמר לו "מחר יהיה יותר טוב", ברומזו על כך שהתקיעות היו קצת חלשות.

ביום השני של החג מיהרו מאד בתפילות, ולאחר שקיצרו מעט את ההפסקה סיימו את התפילה בשעה 13:05.

לאחר התפילה פנה האדמו"ר שוב לבעל תוקע ואמר לו "היום היה יותר טוב".

לאחר מכן, בעת עריכת ה'קידוש' למשוררים ולבעלי התפילה, התבטא הרבי נגד מי שמדבר לשון הרע, אותו השווה ל'בהמה שאין לה מצוות'.

היום בשעות הצהריים נקראו בחורי החסידות שהגיעו במיוחד מחו"ל להיכנס לחדרו של הרבי, שם חילק הרבי לכל אחד מהבחורים תפוח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר