הקרב של ראש הממשלה

10 פרקליטים, 4 ימים, 3 תיקים; השימוע לנתניהו יוצא לדרך

לאחר חודשים רבים של המתנה, הבוקר, בשעה 10:00 יתיייצבו בלשכת היועמ"ש מנדלבליט, עשרת פרקליטיו של נתניהו, מול 20 מבכירי הפרקליטות, והשימוע הגורלי יצא לדרכו. כל הפרטים (אקטואלי)

נתניהו ומנדלבליט (צילום: יונתן זינדל והדס פרוש - פלאש 90)

בשעה 10:00 בבוקר (רביעי) יחל השימוע של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהובלת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, פרקליט המדינה שי ניצן ובכירים נוספים.

לפני כשמונה חודשים הודיע היועץ המשפטי לממשלה כי החליט להעמיד לדין את ראש הממשלה בתיקי 1,000, 2,000 ו-4,000 - זאת בכפוף לשימוע, בו ניתנת הזדמנות לפרקליטיו של נתניהו לנסות ולשכנע בפעם האחרונה את הפרקליטות נגד העמדה לדין או לכל הפחות להקל בסעיפיו.

כאמור, בשעה 10:00 בבוקר יתאספו עשרות אנשים בלשכת היועמ"ש מנדללביט, במשרד המשפטים ברחוב צאלח א-דין בירושלים. מצד אחד יישבו מנדלבליט, ניצן וליאת בן ארי - המשנה לפרקליט המדינה שליוותה את חקירות נתניהו ועמם צוות של כ-20 בכירים מלשכת היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה. מהצד השני יישבו כעשרה פרקליטים מטעמו של נתניהו, בהובלת עורכי הדין רם כספי, עמית חדד ויוסי אשכנזי.

לבקשת ראש הממשלה, השימוע יימשך ארבעה ימים, בכדי לאפשר לו להציג את כל טענותיו, כאשר הבוקר ובמשך יומיים, יעסקו הצדדים בתיק 4,000 בו ישנו חשד לשוחד, בפרשת 'בזק-וואלה', וביומיים הנותרים יעסקו בתיקי 1,000 - פרשת המתנות ו-2,000 - פרשת השיחות בין נתניהו לנוני מוזס.

נתניהו, חשוד - לפני השימוע, בעבירות של מרמה והפרת אמונים בשלושת התיקים, כאשר בתיק 4,000 הוא חשו גם בעבירת שוחד, שצפויה להיות עיקר הדיון, כאשר אם פרקליטי נתניהו יצליחו לבטלה, הם יראו בכך הישג גדול, שכן העמדת נתניהו לדין בעבירות מרמה והפרת אמונים יאפשרו לו להגיע לעסקת טיעון נוחה, לא כך הדבר כאשר עבירת השוחד תהיה כלולה בכתב האישום.

מנגד, בזירה הפוליטית, יאלצו הפוליטיקאים להחליט מי מהם יושב עם ראש הממשלה שמואשם, כאשר לפי החוק, ראש הממשלה יוכל לכהן בתפקידו עד שיורשע בשתי ערכאות, עם זאת סביר להניח שבג"ץ יידרש לשאלה זו, במידה ויוגש נגד נתניהו כתב אישום שיכלול את סעיף השוחד.

לפי התוכנית כעת, השימוע יסתיים ביום שני הבא - כאשר מצד הפרקליטות נטען כי לא יעצרו את פרקליטי נתניהו ויאפשר להם להציג את כל טיעוניהם לאורך כל הזמן שיידרש. לאחר מכן, ייתכן וידרשו השלמות חקירה של המשטרה ובכל מקרה הכדור יהיה בידיו של מנדלבליט, כאשר הערכות הן כי הכוונה היא לפרסם את ההחלטה הסופית עוד בטרם שי ניצן יסיים את תפקידו כפרקליט המדינה, ב-17 בדצמבר, ולכאורה אף זמן מה קודם לכן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר