תאונה ב'יום גיבוש'

משגיח כשרות בילה בג'קוזי, החליק ויפוצה

חרדי מאזור ירושלים שבילה ב'יום גיבוש' מטעם החברה המעסיקה אותו, בג'קוזי בצפון הארץ, החליק במדרגות ונפצע בידיו • תביעה שהגיש, הבשילה להסכם פיצויים שווה (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

משגיח כשרות שבילה ביום גיבוש של חברת מזון ירושלמית, והחליק בירידה מהג'קוזי, יזכה לפיצוי כולל של כ-320 אלף שקל - כך הוחלט לאחרונה, בתביעה שהגיש המשגיח לבית משפט השלום בירושלים.

מהתביעה שהוגשה נגד מקום העבודה ואתר הנופש עולה, כי לפני שנים אחדות, בעת שהמשגיח החרדי (כבן 50) מאזור ירושלים יצא מהג'קוזי ורצה לרדת באמצעות המדרגות שלצדו, החליק בהן לפתע ונפל בעוצמה על ידו השמאלית.

בעקבות כך הוא פונה לבית חולים בצפון, סמוך לאתר הבילוי, כשהוא מתלונן על כאבים ועל הגבלה בתנועות של שורש כף היד והאצבעות. בבית החולים אכן אובחן, כי בעקבות הנפילה מהג'קוזי הוא ריסק את שורש כף ידו השמאלית.

השבר שוחזר בבית החולים, וקובע באמצעות גבס מעל המרפק, כשהרופאים מסבירים כי ייתכן שתהיה תזוזה משנית בשבר - בעיקר לאחר ירידת הנפיחות.

לאחר כחודש מחלה, ועקב התמשכות הכאבים, פנה שוב משגיח הכשרות לבית החולים הדסה עין כרם, שם התברר כי אכן - כפי שחששו מראש - נרשמה תזוזה בשבר המרוסק בשורש כף ידו. בשל כך הוא הוא נזקק לניתוח נוסף, בהרדמה כללית לצורך קיבוע השבר; הפעם באמצעות פלטינה וברגים. לאחר הניתוח נזקק המטופל לארבעה חודשי מנוחה נוספים.

למרות הטיפולים הרפואיים שעבר, המשגיח סובל עד היום מכאבים עזים וכן מהגבלה בתנועה, ובגין כך פסק לו המוסד לביטוח לאומי נכות בשיעור 15 אחוזים, לצמיתות, וקבע לו פיצוי בסך כ-100 אלף שקל.

באי כוחו, עורכי הדין גיל וניצן הראל, טענו בתביעה שהגישו בשמו, כי המדרגות עליהן החליק משגיח הכשרות, לא היו תקניות, משום שאינן מחוברות חיבור קבע אל הג'קוזי או אל הרצפה. היו אלו מדרגות מאולתרות, מעץ, שגובהן 60 ס"מ.

עו"ד גיל הראל (באדיבות המצלם)

בנוסף, למרות שהיו על המדרגות מים רבים, לא הותקנו בהן פסים למניעת החלקה או מעקה בטיחות לצדן. "במצב זה, משתמשי הג'קוזי היו נתונים בסיכון גדול, בכל כניסה או יציאה ממנו", נכתב.

בתביעה ביקש המשגיח מבית המשפט לפסוק עבורו פיצויים עבור הפסדי שכר, הוצאות רפואיות, כאב וסבל, עזרת צד ג' (לה הוא נזקק) ואובדן כושר השתכרות.

לאחר משא ומתן, הגיעו שני הצדדים להסכם פשרה, לפיו חברת המזון ובעלי אתר הנופש ישלמו למשגיח פיצוי בסך כ-220 אלף שקל, זאת בנוסף לפיצוי בסך כ-100 אלף שקל, אותו הוא קיבל מהביטוח הלאומי - שהכיר בתאונה שהתרחשה ביום גיבוש מטעם העבודה, כ'תאונת עבודה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר