ריבלין, שומע?

שוב: ח"כ יאיר גולן משווה את הימין לנאצים

נשיא המדינה התנצל בפניו על הדברים שנאמרו עליו לאחר שהשווה את ישראל לגרמניה הנאצית, והיום חוזר שוב יאיר גולן על המשוואה: "הנאצים עלו לשלטון בצורה דמוקרטית" (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Flash90)

ח"כ יאיר גולן (המחנה הדמוקרטי) שוב משווה היום (חמישי) בין הימין הישראלי לנאציזם, ואומר בראיון למנדי ריזל ברדיו דרום, "אני מזכיר שהנאצים עלו לשלטון בצורה דמוקרטית".

"אנחנו צריכים להיזהר בתוכנו, להיזהר היטב, מכך שגורמים קיצוניים בעלי השקפה משיחית לא ינצלו את הדמוקרטיה הישראלית על מנת לייצר פה מציאות שלטונית אחרת", הוסיף.

ריזל התנגד להשוואה וגולן השיב: "אם כבודו מסרב ללמוד מההיסטוריה, אז תגיד שאתה מסרב ללמוד מההיסטוריה. אני חושב שמההיסטוריה צריך ללמוד".

"אני מזהיר מהימין, כי הימין הקיצוני הזה, בעשרות שנות שרותי התמודדתי עם אלימות קשה שהופנתה כלפי חיילי צה"ל מתוך הימין הקיצוני הזה ולכן הימין הזה הוא מסוכן: מסוכן לשלטון החוק, מסוכן לקיומה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית".

לדבריו, "הימין מטיף לדברים שאינם מתיישבים עם הליכים דמוקרטיים מקובלים, הוא מנצל לפעמים את הכלים הדמוקרטיים כדי לפגוע בדמוקרטיה ואנחנו צריכים להיזהר ממנו, כן".

רק לפני כשבועיים, כאשר הגיעו חברי הכנסת של המחנה הדמוקרטי אל נשיא המדינה, ניצל ראובן ריבלין את ההזדמנות להתנצלות בפני גולן, על התגובות שספג בעקבות השוואתו הקודמת בין ישראל לגרמניה הנאצית, בתקופה שעדיין שירת בצה"ל.

רובי אמר לגולן: "כבן דור שני לשורדי שואה, אני מבקש באמת להתנצל בשם כל מי שהוא אזרח במדינת ישראל ויודע על פועלך, על דברים שנרמזו ונאמרו בקשר לדברים כאלה ואחרים. אתה אחד מטובי בנינו, בלי קשר לעמדותיך הפוליטיות. ואני גאה שיש לנו בן כזה".

את הסערה הראשונה ביום השואה בשנת תשע"ו כאשר אמר בנאומו כי "מפחיד לזהות בקרבנו תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו בגרמניה לפני 80-70 שנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר