מתכונן לבחירות?

נתניהו שוקל: פריימריז בזק לראשות הליכוד

ברקע הקריאות ב'כחול לבן' להקמת קואליציה עם הליכוד, אך ללא העומד כיום בראשות המפלגה, שוקל נתניהו לקיים פריימריז בזק לתפקיד, כנראה כבר בשבועות הקרובים (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Tomer Neuberg/Flash90 )

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שוקל לקיים כבר בשבועות הקרובים פריימריז בזק על תפקיד יו"ר הליכוד - כך אישרו בצהריים (חמישי) בהודעה רשמית של המפלגה.

בהודעת ההסבר נכתב כי מטרת המהלך היא ניפוץ אשליית "המרד בליכוד" שלו מייחלות מפלגות אחרות, דבר שמעכב אותן מלהצטרף לממשלת אחדות.

ח"כ גדעון סער, הנחשב לאחד מבכירי המפלגה, צייץ בטוויטר: "אני מוכן".

שר החוץ ישראל כץ הודיע כי הוא "תומך בנתניהו לראשות הליכוד במידה ויתקיימו בחירות מוקדמות לכנסת. אם בגלל סרבנות כחול לבן ופסילתם את נתניהו מלכהן כראש ממשלה יגזר על הציבור לקיים בחירות נוספות, הליכוד כולו יתאחד סביב נתניהו כמועמדו לראשות הממשלה. אני קורא לגנץ וחבריו לנהוג בתבונה ובאחריות ולאפשר הקמת ממשלה רחבה, כפי שנגזר מתוצאות הבחירות ומהצעת נשיא המדינה".

במפלגת 'כחול לבן', יש הקוראים להסכים לממשלת אחדות עם הליכוד - אך ללא בנימין נתניהו. בתגובה, נראה כי הוא מנסה לבצר את מעמדו בתוך המפלגה.

לפי הסברה של דפנה ליאל, שחשפה את תכניתו של נתניהו בחדשות 12, ברצונו של ראש הממשלה להגיע לפרק הזמן בן 21 הימים, בהם כל ח"כ יכול לנסות להשיג רוב ולהרכיב ממשלה, כאשר הוא יו"ר הליכוד הבלתי מעורער.

מוקדם יותר היום אמר יו"ר כחול לבן בני גנץ כי לא אפסו הסיכויים להגיע להבנות עם הליכוד: "אסור לאבד תקווה וצריך להמשיך לעבוד".

גנץ הוסיף, "אנחנו בעוד יום שאמור להיות יום חגיגי, נקווה שהוא יהיה כזה. הימים הקרובים יגידו לנו אם אנחנו בדרך לכנסת ה-23 לפני שהכנסת ה-22 התחילה. זה מתחיל להיות מעניין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר