בדמעות

כשהנשיא ריבלין ביקש סליחה מעם ישראל • צפו

נשיא המדינה ראובן ריבלין בקושי הצליח לשלוט בדמעותיו, כשביקש היום סליחה מכלל אזרחי ישראל - בין היתר, כך נטען, על רקע מחאתו החסרה על השוואת ישראל לנאציזם (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
בקשת הסליחה של הנשיא (צילום: מתוך ערוץ הכנסת)

"יקיריי, אזרחי ישראל כולם", אמר היום (חמישי) נשיא המדינה ראובן ריבלין בסוף נאומו במליאת הכנסת: "אבקש לנהוג כמנהג ישראל, המאמינים שאין יום הכיפורים מכפר על עברות שבין אדם לחברו עד שירצה את חברו, ויבקש סליחה".

ריבלין הפתיע בדבריו, והמשיך: "סליחה אם נהגתי או התבטאתי שלא כדין, או ששתקתי ולא הבעתי מחאתי מול תופעות פסולות. אני מבקש סליחה, ממי שפגעתי בו. ממי שנפגע מדבריי, מעשי או מחדליי. ממי שנפגע מדברים שאמרתי או מדברים שלא אמרתי".

"מרובים צרכי עמך ודעתם קצרה", ציטט הנשיא את המשנה (ברכות, פרק ד), ואמר: צרכי עמי מרובים - ודעתי קצרה. 'אלוהינו שבשמים רפא את חולי עמך וראה בדוחק השעה; שית שלום ביננו; שית שלווה בארמונותינו; תן שלום בארץ; תן שלום במלכות; תן טל ומטר לברכה בעתו; תן זרע לזורע ולחם לאוכל; תן לחם לפי הטף לשובע".

ריבלין סיים באיחול: "גמר חתימה טובה, שנה טובה, לכם ולכל בית ישראל, לכל העם בישראל. היו ברוכים".

יצוין, כי פרשן 'חדשות 12' עמית סגל צייץ בהקשר לדברי הנשיא כי שתק ולא מחה מול תופעות פסולות: "ריבלין ברמז עבה (במונחים נשיאותיים) ליאיר גולן והאשמותיו את החברה הישראלית בנאציזם. בכל מקרה, המשך יבוא כנראה".

כזכור, לא זו בלבד שהנשיא לא גינה את ההקבלות שערך סגן הרמטכ"ל לשעבר - כיום ח"כ ב'המחנה הדמוקרטי' - אלא אף ביקש ממנו בשבוע שעבר סליחה "בשם עם ישראל", על ההתקפות שספג בעקבות דבריו.

צפו בבקשת הסליחה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר