הסיוט היומי

'כמו סרדינים': מאות בנות סמינר צפופות בתח"צ בירושלים

הסיוט הזה מתרחש מדי בוקר בבירה. אלפי המשתמשים החרדים בתחבורה הציבורית בי-ם עוברים סבל תמידי. הסיבה: אלפי בנות סמינר הנאלצות להתנייד באמצעות קווי התחבורה הרגילים (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט, באדיבות )

הסיוט הזה מתרחש מדי יום בשעות הבוקר בירושלים. אלפי המשתמשים החרדים בתחבורה הציבורית בירושלים עוברים סבל תמידי במיוחד בקווים המובילים לשכונת רמות, הסיבה: אלפי בנות סמינר הנאלצות להתנייד באמצעות קווי התחבורה הרגילים למקום הלימודים.

הצפיפות, החום והעצבים הופכים את הנסיעה בתחבורה הציבורית בירושלים לפעולה לא פשוטה, שלא פעם הורסת את היום מלבד הבעיות ההלכתיות והמוסריות שנגרמות בנסיעה כזו בה הנוסעים נדחפים אחד על השני. מבדיקת 'כיכר השבת' עולה, כי את הסיוט הזה היה ניתן לעצור בהתנהלות נכונה של משרד התחבורה.

בקרית החינוך החדשה בשכונת רמות ישנם מספר מוסדות לימוד [בנות אלישבע, אפיקי דעת, ומוסדות נוספים שיתווספו בקרוב] שבמצטבר לומדות בהם אלפי תלמידות. המוסדות נמצאים במרחק ניכר ממקום מגוריי התלמידות מה שמחייב אותן לנסוע לביה"ס בתחבורה ציבורית.

בעבר הופעלו "קווי תלמידים" בירושלים, במטרה לייצר מיקוד של הנסיעה ללא הכבדה על מערך הקווים הסדירים של התח"צ, אולם בשנים האחרונות מדיניות משרד התחבורה היא שלא להפעיל יותר קווים מסוג זה ואף לצמצמם את אלו הפועלים כיום.

בשיחה עם 'כיכר השבת' אומר ח"מ העיר ירושלים דוד זוהר המחזיק בתיק התחבורה, כי "התשובות שהתקבלו עד היום מטעם משרד התחבורה לבקשת ההורים וההנהלות לתוספות שירות היו "שהתלמידות מוזמנות להשתמש בקווי השירות הרגילים", לצערי תשובה זו בלשון עדינה, אינה מספקת מכמה טעמים".

לדבריו, "קווי השירות הסדירים אינם נותנים את השירות הנצרך והמחויב לתושבי ירושלים, ולכן לומר לאלפי תלמידות להשתמש בקווים אלו זה במילים אחרות לומר שאין פתרון עבורן".

עוד הוסיף זוהר, כי "מבנה השכונות בירושלים יוצר מצב שבו אלפי תלמידות מגיעות לתיכון העל יסודי מכל שכונות העיר, ואין סיבה לייצר הכבדה על שאר משתמשי התחבורה הציבורית ע"י התלמידות ולהעביר אותן בכל התחנות לאורך המסלול אלא נדרש לקחת אותם באופן ישיר לביה"ס".

יצוין, כי קו תלמידות מקרית החינוך יימנע סיכון של הבנות שנאלצות לחצות את הכביש הסואן והמסוכן במיוחד של כביש רמות, כדי להגיע לתחנת האוטובוס שמוביל לביתן.

תגובת משרד התחבורה לא התקבלה עד למועד פרסום הכתבה והיא תפורסם במידה ותגיע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר