בכינוס בירושלים

המאבק במדינת ישראל שאיחד את נציגי הפלגים בסאטמר

בכינוס שנערך על ידי חסידות סאטמר (מהר"י), השתתף נציג מהפלג השני בחסידות (מהר"א) שהגיע לתמוך בחלוקת הכספים למוסדות שאינם לוקחים תקציבים מהמדינה (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

ביום חמישי האחרון נערך באולמי סאטמר בירושלים כינוס מיוחד במהלכו חילקו נציגיו של האדמו"ר מהר"י מסאטמר מיליוני שקלים לכ- 60 מוסדות שאינם מתוקצבים על ידי הרשויות במדינת ישראל.

הכינוס נערך בהשתתפות מנהלי המוסדות, בהם גם מנהלי המוסדות של הפלג הירושלמי המקורב לחסידות סאטמר.

מי שעוד השתתף בכינוס היה העסקן הרב שלמה מנדלוביץ, נציגם של הפלג השני בסאטמר, שמשמש בתפקידו בין השאר כאחראי על חלוקת הכספים מטעם האדמו"ר מהר"א מסאטמר למוסדות שאינם לוקחים כספים ממדינת ישראל, חלוקה שמתבצעת למעשה על ידי שני הפלגים בסאטמר, בתאריכים ובאירועים נפרדים.

ל'כיכר השבת' נודע כי מי שגרם לבואו של הרב מנדלוביץ הם בנו של האדמו"ר מהר"י מסאטמר והעסקן הרב יצחק שטרן, שנפגשו עם מנדלוביץ על אותה טיסה בדרכם לישראל, ולאחר שיחה בין השלושה בנושא המלחמה בציונות, הגיע העסקן לכינוס אותו ארגנו אנשי החסידות היריבה.

אחד מחסידי סאטמר מציין בשיחה עם 'כיכר השבת' כי בניגוד לחסידיו של האדמו"ר מסאטמר (מהר"א) שניתקו קשר עם אנשי הפלג הירושלמי ואף יצאו בחריפות נגדם, העסקן הרב מנדלוביץ עדיין שומר על קשר לא רשמי עם אנשים שמשתייכים לפלג הירושלמי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר