בחירות 2019

סקר: הליכוד בראשות גדעון סער מאבדת מנדטים

מחצית מהציבור מתנגד לממשלת אחדות בראשה עומד נתניהו ואילו הבחירות היו נערכות היום, גוש הימין היה גדל במנדט. גדעון סער המועמד המוביל לראשות הליכוד (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

אופציית הפריימריז המוקדם במפלגת הליכוד ירד מעל הפרק, אך סקר חדש של מכון מדגם בראשות מנו גבע עבור אתר וואלה מעלה כי גדעון סער, שמיהר להודיע על התמודדותו העתידית מול נתניהו, הוא המועמד המוביל לרשת את ראש הממשלה המכהן.

לפי הסקר, בתשובה לשאלה מי הכי מתאים לעמוד בראשות הליכוד, בקרב כלל הציבור: 35% השיבו נתניהו, ו-29% השיבו סער. בקרב מצביעי ימין ההובלה של נתניהו הרבה יותר חדה וברורה והוא זוכה ל54% תמיכה לעומת 24% של סער. בקרב אנשי השמאל, סער מוביל עם 41% לעומת שמונה אחוז בלבד לנתניהו.

אך אם סער אכן יעמוד בראשות הליכוד, המפלגה צפויה להיחלש משמעותית. הסקר בדק את מפת המנדטים לו כל המפלגות היו כפי שהם כיום, עם גדעון סער בראשות הליכוד במקום בנימין נתניהו.

התוצאה תהיה: כחול לבן עם 33, הליכוד עם 26, הרשימה המשותפת עם 13, ימינה עם 12, ש"ס 10, יהדות התורה 8, ישראל ביתנו 7, העבודה - גשר 6 והמחנה הדמוקרטי עם 5 מנדטים.

הסקר בדק אף את מפת המנדטים לו הבחירות היו נערכות היום, עם מפת המפלגות הקיימת. במקרה כזה, מפלגת הליכוד עולה ל-33 מנדטים, על חשבון ישראל ביתנו הנחלשת, ובכך מגדילה את גוש הימין במנדט.

עוד עולה מהסקר כי 50 אחוז מהציבור מתנגד להקמת ממשלת אחדות בין כחול לבן והליכוד בראש יעמוד בנימין נתניהו, לעומת 42 אחוזי תמיכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר