צעד מסוכן

רבני 'ועידת רבני אירופה' במחאה על הצעת חקיקה נגד ברית מילה כהלכתה

מפלגת האופוזיציה בשבדיה צברה רוב גדול במפלגה בכדי להעביר חקיקה כנגד ברית מילה כהלכתה. נשיא 'ועידת רבני אירופה' מוחה וסבור כי מדובר בגל חדש של חקיקה נגד בריתות באירופה (עולם)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: אלי איטקין ולשכת סגן נשיא הנציבות האירופית)

המפלגה האופוזיציונית בשבדיה החליטה ברוב של 314 מול 166 מתנגדים לפעול לחקיקת חוק שיאסור את קיום מצוות ברית מילה כהלכתה. ההצעה כוללת גם דרישה שהממשלה תציג תכנית לאסור את המילה ותקיים הצבעה בנושא. מי שהביעו התנגדות חריפה לכך, הם 'ועידת רבני אירופה', בראשות הנשיא, הרב פנחס גולדשמידט.

ההצעה של המרכז כוללת גם דרישה שהממשלה תציג תכנית לאסור את המילה ותקיים הצבעה בנושא. בועידת המפלגה השנתית בקרלסטאד שבה הועלתה ההצעה להצבעה הביעו מתנגדי החוק זעם על ההחלטה ולפיה תיאסר עריכת ברית מילה ללא סיבה רפואית. גם בקהילה המוסלמית בשבדיה הביעו זעם על ההחלטה וקראו לבטלה.

מנהיגת המפלגה גב' אנני לוף הביעה 'צער' על החלטת מפלגתה ואמרה כי היא נוגדת את הקו הרשמי של המפלגה. עם זאת סבורים ב'ועידת רבני אירופה' כי היוזמה מסוכנת מאוד.

נשיא 'ועידת רבני אירופה' הגאון רבי פנחס גולדשמידט הביע בסוף השבוע את דאגתו מהמהלך שהתניעה המפלגה הזו והתבטא בצורה חריפה כשאמר: "אנו רואים בהחלטה הזו תחילתו של גל חדש בחקיקה נגד ברית המילה באירופה. זה חלק מהרוח הרעה של יוזמות חקיקה נגד מצוות הדת באירופה – נגייס את הקהילה הבינלאומית כפי שעשינו באיסלנד ובמדינות נוספות כדי להדוף את המתקפה הזו".

"מפלגת המרכז אינה חלק מהקואליציה", הוסיף הרב ואמר כי "יחד עם זאת עלינו לזכור כי המפלגה הזו מונה כ 8 אחוז מהקולות ולה 31 מושבים בפרלמנט מתוך 349 מושבים והיא השלישית בגודלה בשבדיה".

הרב גולדשמידט המשיך ואמר כי"'נוכחנו בשנים האחרונות במספר ניסיונות חקיקה דומים נגד ברית המילה בפינלנד, באיסלנד, בדנמרק, בשבדיה ובנורבגיה, ראינו כיצד מותנע התהליך ורק לאחר מערכה שניהלנו בעזרת ארגונים בינלאומיים, אף לא אחת מאותן מדינות אסרה את הדבר".

הרב גולדשמידט המשיך לתאר את הצלחות הועידה ואמר: "לשמחתנו כל המפלגות בשבדיה דחו את ההצעה כיום להטיל איסור או הגבלה כלשהי על מצוות ברית המילה. למעט המפלגה הירוקה שתיארה את ברית המילה כ'בעייתית', כולם דבקים בחוק שנחקק בשבדיה לפני כעשרים שנה ובו הוסדרה מצוות ברית המילה בחוק השבדי".

ערב החג, עם מינויו לשגריר ישראל בבלגיה ובלוקסנבורג, נועד הגר"פ גולדשמידט עם מר עמנואל נחשון שגריר ישראל בבירת האיחוד האירופי כדי לגייס את ישראל למלחמה בחקיקה האנטי דתית בבלגיה. בפגישה השתתפו; ראש מטה נשיא הועידה מר גדי גרוניך ובכירי השגרירות.

עמנואל נחשון, המכהן שנים רבות בתפקידים בכירים במשרד החוץ, קיבל סקירה מקפת על הבעיות המיוחדות של יהודי אירופה ובמיוחד על החקיקה נגד השחיטה בשתי המחוזות הגדולים בבלגיה, והביע את בטחונו כי ישראל תסייע ככל שתוכל במלחמה נגד החקיקה האנטי דתית המקבלת לא אחת ביטוי של אנטישמיות במסווה של הומניות.

יחד עם זאת כנראה לא הכל שחור, וקורת רוח רבה נרשמה כאשר סגן ראשון לנשיא הנציבות האירופית מר פראנס טימרמנס שיגר ערב החג מכתב ברכה חם ולבבי לקראת השנה החדשה הבעל"ט לרבני ויהודי אירופה.

מר טימרמנס הוא אוהב ישראל מושבע ו את אגרת הברכה בשפה העברית העביר דרך ידידו נציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי ורבה של בלגיה הרב אברהם גיגי.

במכתב כתב טימרמנס: "ראש השנה מעניק לנו את ההזדמנות לבחון את מצבה של יבשת אירופה, בעולם חסר ודאות, אירופה חייבת להוביל בהגנה על הערכים האוניברסליים. בשנה הבאה עלינו לטובה נציין את יום השנה ה-75 לסיום השואה ולשחרור מחנה המוות הנאצי אושוויץ-בירקנאו, שבו ביקרתי מוקדם יותר השנה, ביום השואה. בביקור זה זכיתי לשוחח עם מאות צעירים על הלקחים שעלינו להפנים, ועל האחריות שעל כולנו לקחת. כמו כן, נציין 30 שנה לנפילה של חומת ברלין, שהובילה לקיצם של המשטרים הקומוניסטיים, והתרחשה בצמוד למתן החירות ליהודים מעבר למסך הברזל ולאיחוד אירופה".

את מכתבו סיים מר טימרמנס: "יהודי אירופה, במיוחד הצעירים שבהם, מתגאים, ובצדק, בזהותם היהודית. למען אירופה פתוחה וסובלנית, חובה שקולם של היהודים יישמע ושהחיים היהודיים יפרחו".

הרב גולדשמידט והרב גיגי עם ראשי האיחוד, (לשכת סגן נשיא הנציבות האירופית)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר