פרסום ראשון

הילדה לא נחקרה; אריתריאי שנחשד כי תקף אותה - שוחרר

הוריה של ילדה בת 4, המתגוררים בעיר חרדית, התלוננו בתחנת המשטרה כי היא הותקפה בידי אזרח זר, שגר לידם לאחר שהסתנן מאריתריאה. אך הילדה משום מה לא נחקרה - והוא שוחרר (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרסום ראשון: אזרח זר החשוד בתקיפת ילדה בת ארבע, שוחרר ממעצרו, לאחר שלא מומשה הצהרת חוקרי המשטרה כי היא תתושאל ב'חקירת ילדים'.

הפרשה החלה, כך נודע ל'כיכר השבת', כאשר הוריה של הילדה בת הארבע, המתגוררים בעיר באזור בנימין, התלוננו במשטרה כי היא הותקפה על ידי אזרח זר.

בעקבות כך - כפי שפרסם לראשונה כתב mynet לירן תמרי - הוצא צו מעצר נגד הנתין הזר, שהגיע לארץ לפני כמה שנים מאריתריאה וקבע את מושבו בעיר החרדית, שם הוא עובד ומוכר לרבים.

לאחר מכן אף הגישה המשטרה בקשה להארכת מעצרו; בקשה שהתקבלה על ידי סגן נשיא בית משפט השלום בירושלים, מרדכי בורשטיין.

באולם בית המשפט העלה סניגורו של העצור עו"ד ריאד סואעד את תמיהתו על כך שהמשטרה לא דאגה שיופיע במקום מתורגמן לשפה הטיגרית, אותה דוברים האריתריאים, אך בא כוח המשטרה ענה בהתנצלות: "המתורגמן לא יכול היה להגיע בזמן, למרות שפניתי אליו בשעה שבע בערב".

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לתוכן הידיעה (צילום: Flash90)

בנוסף, שכנעה המשטרה את השופט, כי "מדובר באירוע חמור" וישנה "עילת מסוכנות מכוח העבירה" וגם "כי ישנו חשש מהימלטות מהדין משום שמדובר בנתין זר".

לאחר שבא כוח המשטרה הצהיר כי "מחר תתבצע חקירת ילדים, ומשם נוכל להתקדם", קיבל כאמור השופט את החלטתו להאריך ביממה את מעצר הנתין הזר.

אלא שהיום (ראשון), בבית משפט השלום בירושלים, הוחלט - בהסכמה - על שחרורו של החשוד בתנאים מגבילים מינימליים, כשבמהלך הדיון מתברר כי כלל לא מומשה הצהרת המשטרה כי תבוצע 'חקירת הילדים'.

"לשאילת בית המשפט, החשד לא התחזק", נימק נציג המשטרה את עמדתו בפני השופט אורן סילברמן, שבעקבות כך החליט כי החשוד אף לא יורחק מהעיר החרדית.

ממשטרת ישראל נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "מיד עם קבלת התלונה, פתחה המשטרה בחקירה, במסגרתה כבר בוצעו, ועוד יבוצעו, מגוון פעולות חקירה. במהלך החקירה נעצר חשוד, מעצרו הוארך ובהמשך הוא שוחרר על ידי בימ"ש בתנאים מגבילים".

"לאור גילה הצעיר של הקורבן, החקירה מתבצעת בתיאום גורמי הרווחה, ומטבע הדברים לא נפרט אודות חקירות מתנהלות. משטרת ישראל תמשיך לחקור ביסודיות מקרה זה, וכל מקרה אחר בו עולה חשד לביצוע עבירות, במטרה להגיע לחקר האמת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר