איך לרהט את הסלון- ונכון

ריהוט מחדש הוא הזדמנות לבטא את עצמכם מחדש במרחב. כל רהיט משדר אווירה אחרת, וכל אווירה מושפעת מחומר, מצבע, צורה ונוחות השימוש. לכן, חשבו: האם הספה שתבטא אתכם היא מפנקת ורכה במיוחד, או אולי דווקא מאופקת וקשיחה יחסית? האם שולחן האוכל יהיה עגול ופתוח או דווקא מרובע ומדויק?

אילוסטרציה (צילום: pexels)

הסלון הוא לב הבית, וככזה, כדאי מאוד שיהיה בו נעים. התחושה שלנו בכל חלל בבית מושפעת מאלמנטים שונים- מגודל החדר והחלוקה הפנימית במרחב, ועד צבע הקיר ופריטי הנוי הקטנים שעל המדף. אז בין אם אתם בתהליכי בנייה של בית חדש, לפני שיפוץ, או אם פשוט מתחשק לכם להתרענן- ריהוט הסלון מחדש הוא פתרון קל וזול (יחסית) לכל המצבים האלה. אבל בעיצוב, כמו באומנות, אין חוקים שעובדים לכולם ואין כלל אחד- כמספר האנשים, כך מספר העיצובים האפשריים. אם כך, נראה שהשאלה איך לרהט את הסלון, תלויה בתשובות לשאלות אחרות. הנה כמה נקודות למחשבה.

לא רק איזו ספה מתאימה, אלא: איזו ספה מתאימה לי?

ריהוט מחדש הוא הזדמנות לבטא את עצמכם מחדש במרחב. כל רהיט משדר אווירה אחרת, וכל אווירה מושפעת מחומר, מצבע, צורה ונוחות השימוש. לכן, חשבו: האם הספה שתבטא אתכם היא מפנקת ורכה במיוחד, או אולי דווקא מאופקת וקשיחה יחסית? האם שולחן האוכל יהיה עגול ופתוח או דווקא מרובע ומדויק?

לפני שמוציאים אשראי- בונים תוכנית

אפילו שעיצוב מחדש של הסלון הוא לא משימה יקרה ומורכבת כמו שיפוץ הבית כולו, אבל גם כאן, לפני שקונים- מתכננים! לא רק שתכנון נכון ייתן לכם מספיק זמן לחשוב איזו אווירה תרצו ליצור ואילו רהיטים ישמחו אתכם באמת, הוא גם יאפשר לראות את התמונה הגדולה ולוודא שיש זרימה והתאמה בין כל האלמנטים במרחב. בסופו של דבר, גם אם שטיח הבורדו הפרסי שחלמת עליו נראה מושלם בתצוגה, אם הוא יהיה מרכז הכובד של סלון שבו כל יתר הרהיטים אינם מתחברים יחד - תיווצר תחושת אי נוחות. לכן, לפני כל רכישה (ובמיוחד לפני רכישות יקרות), וודאו שיש הרמוניה בין כל חלקי הריהוט הקיימים והחדשים בינם לבין עצמם, ובין הסלון לבין הבית. שימו לב לצבעוניות, לצורה ולפונקציונליות.

פונקציונליות

הסלון שלכם אמור לשרת אתכם בצורה הטובה ביותר, ולא הפוך. ריהוט הוא אחת הדרכים לשפר את החיים, דרך המרחב הפיזי, באופן שיענה על הצרכים שלכם. בעוד שאנשים שאוהבים לצפות בסדרות שעות ארוכות ישמחו למערכת קולנוע ביתית ולמסך שמתפרש על חצי שקיר, אלו שיעדיפו להעביר את הערב בסלון עם ספר טוב ושיחות שקטות יתייחסו בכובד ראש לבחירת ספרייה ומנורת קריאה עומדת. כמו כן, בעוד שלבית עם ילדים קטנים יתאימו רהיטים שלא מתלכלכים בקלות או שלכל הפחות ניתן לכבס או לנגב הרגע, בבית בלי ילדים קטנים אפשר להשקיע בכורסה מבד עדין או בשולחן מעץ אלון.

מתחילים בצבע

בחירת פלטת צבעים לסלון יכולה להיות משימה מבלבלת, אבל גם מרגשת במיוחד! בחירת הגוונים המרכזיים של הסלון יקבעו את התחושה הכללית שתהיה בו, לכן חשוב לתת לה תשומת לב מיוחדת. והקירות, עוד לפני רהיטים, הם אלו שמחזיקים את שטח הצבע הגדול ביותר. כדי לחדש קיר נכון, ניתן לבחור בצבע ניטרלי ונעים, בגווני פסטל רכים, וניתן לבחור בצבע נועז לקיר אחד (או חלק ממנו). את שאר הריהוט תבחרו בהשראת הצבע הזה, ולכן זו בחירה חשובה! אך עוד קודם לצבע, מה מצבו של הקיר? יש לזכור שצבע הוא השכבה הסופית של קיר בריא וחזק. לכן, לפני שתעברו עם מברשת או רולר, התחילו עם טיח גבס ורק לאחר מכן המשיכו לצבע.

פרטים קטנים זה אופי

אביזרים וחפצים קטנים יכולים לעשות שינוי גדול. רוצים לתת מקום ליצירתיות של הילדים? כך למשל תוכלו לקנות בחנות חומרי בניין כמה ווי קרס ולהבריג אותם מחלקו התחתון של מדף, והינה, מתלה שלא הייתם מוצאים באף חנות! חוט המחזיק ציורים של הילדים או שרשרת צבעונית במיוחד יכולים להוסיף אופי וחמימות לכל סלון שתעצבו. לחילופין, כרית עם סיכוי שנתפר ממפה שקיבלתם מסבתא יכולה להוסיף רגש ועניין, גם אם בחרתם בקונספט סולידי במיוחד.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר