חשוב

למה כדאי להיעזר בניסור בטון במהלך שיפוץ?

ניסור יהלום היא מבין הטכניקות הנפוצות ביותר בקרב שיפוץ בשנים האחרונות. כיום יש לא מעט טכניקות המלוות אותנו בתהליך שיפוץ כזה או אחר, אבל ניסור בטון הוא הנחשב ביותר מכיוון שיש פגיעה מינימלית במבנה בתהליך. אז מה זה ניסור בטון? למה כדאי לכם להשתמש בטכניקה הזאת בתהליך השיפוץ, וכמה זה עולה לכם? כל הפרטים נמצאים כאן

אילוסטרציה (צילום: canva)

מה זה ניסור בטון?

ניסור בטון היא טכניקה המשמשת אותנו בתהליכי שיפוץ, בתהליכי בניה ותהליכי הריסת מבנים. הטכניקה מבוססת על שימוש במסור עוצמתי המופעל על ידי מנוע חשמלי, הדיסק של המסור משונן ומצופה חלקיקי יהלום או אבקת יהלום. שימוש ביהלום כחומר גלם לחיתוך הופך את הטכניקה למדויקת ומתאימה לחיתוך וניסור בטון. כיום יש גם שימוש בקידוח יהלום כאשר נרצה ליצור מעברים לתשתיות לדוגמא. אפקט החיתוך של יהלום תורם לנו לשמור על חיתוך מדויק ובכך ניתן ליצור פתחים, לנסר עמודי בטון וליצור כל שינוי שנרצה במבנה תוך פרק זמן קצר וללא פגיעה בחוסן המבנה.

בעבר השיטה הנפוצה הייתה שבירת בטון באמצעות פטישון או כל אמצעי עוצמתי אחר. התוצאות לא היו מדויקות וגרמו לפגיעה בחוזק של המבנה, ומעבר לכך היה צורך לאחר מכן לבצע תיקונים בבטון. ניסור בטון באמצעות מסור יהלום הינו מדויק וגם פחות מלכלך. במהלך הניסור מערכת הקירור של המסור מתיזה מים שמונעים מאבק להתפזר בחלל וכמו כן, מחלקיקי בטון לפגוע בעוברים והשבים. חשוב להדגיש שניסור בטון נעשה מרחוק, בעל המקצוע מתקין את המסור על גבי יהלום ולאחר מכן מפעיל את המסור באמצעות שלט רחוק.

מתי יש צורך בניסור בטון?

כמו שפתחנו ואמרנו, יש מקרים שונים ומגוונים בענף הבניה בהם נרצה להשתמש בניסור בטון. הזמן הנפוץ ביותר לשימוש בניסור בטון הוא בתהליך שיפוץ. אם אנחנו רוצים ליצור שינוי בחלל הבית, אנחנו נרצה להרוס ולנסר עמודי בטון באמצעות הטכניקה הזאת, לאחר מכן נרצה ליצור פתחים לדלתות, חלונות וכד' באמצעות מסור יהלום. כמעט בכל שיפוץ שאנחנו נבצע בבית יש צורך בהריסת בטון ולכן, הטכניקה מתאימה לשיפוצים.

מעבר לכך, גם בזמן של הריסת מבנים יש צורך בניסור בטון כדי להגיע לתוצאות מדויקות. בדרך כלל בתהליך הריסת מבנים ניסור בטון מלווה גם בהריסת באמצעות כלי צמה. כאשר מדובר על מבנה שיש צורך להרוס אותו בצורה חלקית (מבנה מחובר), נשתמש בניסור בטון מאשר כלי צמה שהורסים מבנה באופן יותר היקפי. ניתן לנסר גגות מבטון, ניתן לנסר רצפה עשויה בטון, עמודי בטון, מדרגות בטון ולמעשה כל בטון שיש לכם בבית.

מה המחיר של ניסור בטון?

המחיר של ניסור בטון משתנה בהתאם לפרויקט אותו תבצעו, לכן לא ניתן לאמוד מחיר מדויק. כדי לקבל הצעת מחיר בעל המקצוע צריך לבחון את היקף העבודה. בדרך כלל המחירים נקבעים לפי מ"ר, אבל כאשר מדובר על פרויקט קטן כמו הגדלת חלון, יצירת פתח נוסף בחלל ואחרים, אז המחיר יהיה לפי הפרויקט. בדרך כלל העבודות הקטנות לא אורכות יותר מיום עד שני ימי עבודה. בפרויקטים גדולים התהליך עשוי לקחת בין כמה ימים בודדים לעד שבועיים.

המחיר משתנה מחברה לחברה ולכן, התפקיד שלכם הוא לערוך השוואה בין החברות השונות. עם זאת, תהליך ההשוואה לא צריך להיות רק לפי מחיר, אלא גם לפי מה שהחברה מציעה לכם. אם מדובר על עבודה דחופה, תדעו שכנראה המחיר יהיה בהתאם. הדגש החשוב ביותר הוא בטיחות מבחינתנו, לא רק בטיחות בגוף אלא גם בנכס. יש השלכות לחברה לא מקצועית שמבצעת ניסור בטון במבנה כזה או אחר. במקרים רבים, כדי לנסר בטון צריך לקבל אישור קונסטרוקטור כדי להבטיח שהמבנה מוגן.

איך בוחרים חברה מקצועית?
בחירת חברה מקצועית כפי שכבר ציינו, לא צריכה להתבסס על מחיר בלבד. מצאו שלושה חברות שנותנות לכם את שלושת הדברים הבאים: שקיפות מלאה, בטיחות בעבודה וזמינות. חברה שיכולה להעניק לכם את שלושת הדברים שציינו היא חברה שתרצו לבחור בה, כמובן שיש לבחון שמדובר על קבלן ניסור בטון מורשה. לאחר שמצאתם את החברות הבולטות לטובה ביותר, ערכו השוואת מחירים בין החברות ובחרו את ההצעה הטובה ביותר.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר