בכיר חרדי

"מתווה ליברמן מוכיח שאנחנו בדרך לבחירות, זקוקים לנס"

בבוקר שאחרי פרסום מתווה ח"כ אביגדור ליברמן לממשלת אחדות חילונית, אחד מראשי המפלגות החרדיות התבטא בשיחה סגורה כי מדינת ישראל בדרך סלולה לבחירות שלישיות בתוך שנה (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו וחברי כנסת חרדים במליאה (צילום: באדיבות המצלם)

"מתווה ליברמן מוכיח שאנחנו בדרך לבחירות, אנחנו זקוקים לנס", כך התבטא אמש (רביעי) אחד מראשי המפלגות החרדיות לאחר שנחשף למתווה ליברמן לממשלת אחדות חילונית.

לדבריו: "מה הוא חידש במתווה שלו? כלום. ראש הממשלה לא מיהר להחזיר את המנדט לנשיא - בכדי לראות אולי איווט ימצא דרך לפתרון המשבר. אבל אמש כולם הבינו שאיווט רוצה את מתווה הנשיא ש'כחול לבן' פסלה פלוס הפיכתו לגורם משמעותי בממשלה. בשביל זה לא ביבי ולא גנץ צריכים את 'ישראל ביתנו'".

הגורם הבכיר הוסיף: "אנחנו בדרך לבחירות שלישיות, זקוקים לנס בכדי שיצליחו להקים פה ממשלה, אני בכלל לא מדבר על ממשלה עם חרדים, קודם שיקימו פה ממשלה, זה לא נראה באופק".

כזכור, ליברמן חשף אמש את המתווה שלו להקמת ממשלת אחדות חילונית: "תוצאות הבחירות שנערכו ב-17 בספטמבר, מדברות בעד עצמן ומבטאות יותר מכל את רצון העם להקמת ממשלת אחדות. גם האתגרים בתחום הביטחון והכלכלה, ההתפתחויות באזור והאנטישמיות המרימה ראש בעולם, מביאים לאותה מסקנה.

"'ישראל ביתנו' היתה המפלגה הראשונה שהבינה והפנימה שאין אלטרנטיבה אחרת חוץ מהקמת ממשלת אחדות לאומית. דיברתי על כך לאורך כל מערכת הבחירות וגם לאחר שהתפרסמו תוצאות הבחירות. כפי שהבטחתי, אני מציג היום תוכנית בת 4 שלבים להקמת ממשלת אחדות לאומית".

מתווה הקמת הממשלה של ליברמן

שלב ראשון: "הקמת צוות משותף לשלוש המפלגות ('כחול לבן', 'הליכוד' ו'ישראל ביתנו') לגיבוש קווי יסוד של ממשלת האחדות. בראש ובראשונה, אנו חייבים להגדיר באופן ברור ובהיר את כל הנושאים הנמצאים על סדר היום – ביטחון, כלכלה, חברה, דת ומדינה. ישנן שאלות שנצטרך לתת להן מענה ולהגיע להסכמות באשר לפתרונות מקובלים.

"לדוגמא, האם אנו ממשיכים במדיניות "ההסדרה" מול רצועת עזה? האם נבצע קיצוץ רוחבי עמוק או שנעלה מיסים, או שניהם יחד? האם ממשיכים בישום מתווה הנכים והעלאת קצבת הנכים לגובה שכר המינימום? האם אנו פועלים לתת הכנסת מינימום לכל גמלאי בגובה 70% משכר המינימום? האם משלימים את חקיקת חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית? האם מבטלים את חוק המרכולים? ועוד סוגיות נוספות רבות".

שלב שני: "במידה ותושג הסכמה בנוגע לקווי היסוד יש לאמץ את מתווה הנשיא לרוטציה על ראשות הממשלה".

שלב שלישי: "תוקם ממשלת אחדות המרוכבת משלוש המפלגות 'כחול לבן', 'הליכוד' ו'ישראל ביתנו', אשר תפעל לאישור תקציב המדינה לשנת 2020 באופן מיידי, ולאישור תכנית רב שנתית (תר"ש) כפולה לצה"ל ל- 10 השנים הבאות".

שלב רביעי: "על בסיס קווי היסוד הקיימים והתקציב המאושר, כל מפלגה שתרצה להצטרף לממשלת האחדות תוכל לעשות זאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר