החסידים החדשים • ראיון

האדמו"ר מברדיטשוב: "החסיד היום צריך יותר תשומת לב"

בשיחה באולפן 'כיכר השבת' הסביר מזווית ראייתו את תופעת החסידים החדשים, סיפר מדוע החליט להפוך לאדמו"ר וברגע של גילוי לב הוסיף: "דפקתי 'על חטא' על זה שאני מכנה עצמי אדמו"ר" (TV)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(מנהל אולפן: אריאל ליבא)

כחלק מסיקור תופעת החסידים החדשים, אי אפשר להתעלם מהדור הצעיר של האדמו"רים, אליהם מגיעים רבים מהחסידים המחפשים מסגרת יותר מכילה ופחות מחייבת, עם אדמו"ר שיקרב כל אחד, ילמד עליהם זכות ויפעל בדרכים משלו לקרב אותם מעט יותר אל אביהם שבשמיים.

הפרקים הקודמים בפרויקט 'החסידים החדשים':

שורה ארוכה של אדמו"רים מעין אלו קמו בשנים האחרונות. ביניהם כמובן מבקשי ה', מז'יבוז' ועוד, אך הבולט מבין כולם, האיש והסרטונים בוואטסאפ, הלא הוא האדמו"ר מברדיטשוב, אותו אנו מארחים כעת לראיון באולפן, כדי לנסות ולהבין את התופעה.

איך מגיע יהודי, איש עסקים מצליח, וביום אחד הופך לאדמו"ר, למרות שהוא לא בנש"ק?

"החפץ חיים אומר שבן אדם לא פותח חנות אם אין לו מה למכור. בן אדם לא נהיה אדמו"ר אם אין לו מה למכור. ואיך נהיים? ברוך ה', הקב"ה זיכה אותי. כבר לפני שלושים שנה ישבתי בציון הרשב"י במירון ואמרתי תהילים על יהודי חולה. ניגש אלי רבה של מירון, הרב שטרן ואמר לי: "יש לך את כוח התפילה. אתה יכול להתפלל על יהודים ולפעול על יהודים".

"זה תמיד נשאר לי בלב. תמיד ידעתי שאם מישהו עובר צרה, צריך זיווג, זה היה נוגע לי בלב. רבי נחמן כותב בליקוטי מוהר"ן שאפשר לפעול ישועה אצל צדיק, אצל עשיר ואצל מושל, וכשלהם כואב מהמצב שלך וזה נוגע להם בלב - כבר פעלת ישועה. תמיד כאב לי שמישהו בצרה".

בדורות הראשונים לחסידות, היה נהוג שחסידים ותלמידים היו הופכים לאדמו"רים, ולא דווקא בניהם של האדמו"רים השונים, הם אלו שהמשיכו את דרכם. במהלך הדורות, הדבר השתנה, אך כעת נראה כי אותם אדמו"רים צעירים מנסים לסובב את הגלגל אחורנית.

הדרך בה התפרסם האדמו"ר מברדיטשוב, הרב אהרן בוימל, הם על ידי הסרטונים בהם הוא מעביר, לעיתים בצורה הומוריסטית, את המסרים אותם הוא מבקש להנחיל לאותם חסידים חדשים. בראיון נשאל האם הוא לא חושב שיש מי שהופך אותו ללעג וקלס בשל כך, ועונה בהשוואה לשיטת הרבי מליובאוויטש.

"הרבי מחב"ד, לפני חמישים שנה, לקח את הוידאו ואמר בואו נכניס לזה את הקדושה. כשאני הייתי ילד, וידאו היה דבר טרף, וגם היום הטלפונים זה דבר טרף אבל הקב"ה עשה שלעם ישראל יש טלפונים כשרים, ואייפונים כשרים ובמקום לראות שטויות - הם יכולים לראות אדמו"רים וצדיקים. זה היום המכשיר שניתן דרכו להכניס את הקדושה והשמחה".

על תופעת החסידים החדשים אומר האדמו"ר מברדיטשוב: "זה מאוד מובן. החסידויות גדלו, וכמו שלפעמים יש בחור שצריך לעבור לישיבה עם מספר קטן יותר של בחורים, הוא יקבל יותר תשומת לב, כך גם בדור שלנו, החסיד רוצה שהרבי יסתכל עליו".

"הציבור היום רוצה שיסנגרו עליו, שיסתכלו עליו בצורה טובה. אני עושה תשובה על זה שאני קורא לעצמי אדמו"ר מברדיטשוב, דפקתי על זה "על חטא" ביום כיפור, כי אני לא ראוי - אבל זה מה שהציבור רוצה וצריך".

בהמשך הראיון, סיפר באיזה שלב החליט להפוך לאדמו"ר, ומדוע הוא קורא לעצמו דווקא בשם של רבי לוי יצחק מברדיטשוב. לסיום, אף התייחס לנושאים אקטואליים ופוליטיים. צפו בראיון המלא:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר