סוף לחגיגות?

נשיא חדש בתוניסיה: צפוי לאסור כניסת ישראלים

המונים נוסעים מידי שנה, למרות אזהרות המסע, להשתתף בחגיגות ל"ג בעומר עם הקהילה היהודית בתוניסיה, אך הנשיא החדש שנבחר הצהיר כי יאסור כניסת ישראלים למדינה (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
חגיגות ל"ג בעומר בתוניסיה (צילום: כיכר השבת)

המונים נוסעים מידי שנה, למרות אזהרות המסע, להשתתף בחגיגות ל"ג בעומר עם הקהילה היהודית בתוניסיה, אך הנשיא החדש שנבחר אמש (שני) הצהיר כי יאסור כניסת ישראלים למדינה.

למרות שאיש לא חזה את ניצחונו, פרופסור קייס סעיד ניצח אמש, ברוב ניכר, בבחירות לנשיאות תונסיה. קייס זכה ברוב של 77 אחוזים.

ניצחונו של קייס מדאיג לא מעט יהודים ברחבי העולם, בעיקר מישראל וצרפת, הנוהגים לבקר במדינה המוסלמית במהלך ימי ל"ג בעומר ולהשתתף בחגיגות לצד הקהילה היהודית המקומית. לאחרונה אף החלו קבוצות ישראלים לבקר במהלך השנה במדינה, במסגרת 'טיול שורשים'.

קייס הצהיר במהלך מסע הבחירות כי יאסור כניסת בעלי דרכון ישראלי לתוניסיה. לדבריו: "אין לנו בעיה עם היהודים, אבל נורמליזציה עם ישראל תיחשב לבגידה גדולה. אסור לקיים יחסים עם הישראלים, אסור להניח לבעלי דרכונים ישראלים לבקר בתוניסיה".

עם זאת, הנשיא החדש הדגיש: "אסור לשכוח לרגע שיהודי תוניסיה הם חלק מאיתנו".

יצוין כי אף בשנה שעברה, עת הגיעו המוני יהודים, בניהם בעלי אזרחות ישראלי, לחגיגות ל"ג בעומר בתוניסיה, ראש הממשלה המקומי אף הגיע להשתתף בשמחה.

כפי שדווח בעבר ב'כיכר השבת', בית הכנסת בו חוגגים את ל"ג בעומר הוקם לפני שנים רבות. הוא ממוקם בתוך רובע שעל פי המסורת, אלו שהתגוררו בו היו הכהנים שהגיעו מיד לאחר חורבן בית שני. בתוניס מספרים כי הכהנים הביאו עימם אבן מבית המקדש ואיתו החלו לבנות את בית הכנסת.

בתוך בית הכנסת ממוקמת מערה קטנה, שהיהודים המאמינים מדליקים בה נרות ומניחים ביצים עליה כותבים בקשות תפילה, בדגש כל בקשות זיווג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר