המתיחות - הסוף?

פגישה ומגעים בין חסידות גור לגר"ש אלתר

אתמול נערכה פגישה בין בני האדמו"ר מגור לבני האדמו"ר בעל הפני מנחם, בניסיון להביא לסיום המתיחות המחודשת מול הגר"ש אלתר. המגעים ביניהם נמשכו גם היום (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: אלי קובין ודוד כהן, פלאש 90)

בימים האחרונים נעשים מאמצים רבים על מנת להביא לסיום המתיחות הפנימית בחסידות גור, מול הגר"ש אלתר - כך נודע ל'כיכר השבת'.

המגעים הגיעו לשיאם אתמול (רביעי), בפגישה שנערכה ביישוב בית חלקיה, בהשתתפות בני האדמו"ר מגור, ובני האדמו"ר הפני מנחם מגור, אחיו של ר' שאול.

הפגישה הסתיימה ללא תוצאות ממשיות, אך המגעים נמשכו גם היום, ובשעה האחרונה נדמה כי המתווכים הרבים מצליחים במאמצי השלום, וכי יש הבנות ראשוניות.

המתיחות, פרצה מחדש לאחר מכתב התמיכה שפרסם ר' שאול אלתר בעסקן ברלינר, שהוחרם על ידי רבני החסידות בארץ, בשל פרשת הקעמפ בארה"ב, וכפי שדווח בהרחבה בחודשים האחרונים ב'כיכר השבת'.

כחלק מהמתיחות, לא הוזמן הגר"ש אלתר לשמחת החתונה שנערכה בשלהי שנת ה'תשע"ט בחצר הקודש גור, מה שסימן בעיני רבים מהלך שעשוי היה להביא לדחיקתו החוצה ולהקמת חצר עצמאית.

בערב חג הסוכות, במכתב לבחור הלומד בישיבה כלל חסידית כתב לו ר' שאול: "לא היית רוצה, מסתמא, להתחנך במקום שתלמידיהם מלבינים פנים ומאבדים חלקם לעוה"ב", ברמיזה נגד ישיבות גור.

לאחר הקמת השטיבל ברחוב אלקנה והשטיבל בבני ברק, מסתמן כי בשמחת תורה הקרוב, באם מאמצי השלום לא יצליחו, יקיים הגר"ש אלתר מניין נפרד בהיכל ישיבה בשכונת גוש 80 בירושלים, מקום שכבר שכרו מראש.

לאורך השנים, נהוג היה כי ראש ישיבת שפת אמת, הוא שמקבל את עליית כל הנערים בשמחת תורה בבית המדרש של גור בירושלים, אך לאור המתיחות וההבנה כי לא יקבל את העליה, הוחלט לשכור את הישיבה לקיום מניין נפרד.

עם זאת, כאמור, המגעים לשלום ולהרגעת הרוחות בימים האחרונים, החלו להניב פרות ראשוניות של הבנות, וייתכן כי הסטטוס קוו של העשור האחרון, יישמר הלאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר