6 מדינות, חב"ד אחת

מיפן ועד סרביה, מקוריאה ועד פריז: הצצה למבצע סוכות של חב"ד

בצומת המפורסמת בעולם, בתערוכה צבאית סגורה בקוריאה, בשער הניצחון בברלין ובמדינת סרביה: כך פועל מבצע סוכות של חב"ד. הצצה מרהיבה למבצע ב-6 מדינות (חסידים, עולם)

מבצע סוכות ביפן (צילומים: באדיבות חב"ד)

רבבות העוברים ושבים בצומת 'שיבויה' שביפן, הנחשבת לצומת העמוסה ביותר בעולם, התבוננו ברב המזוקן שעמד עם צמח דוקרני גבוה ופרי הדר לא ברור וסקר במבטו את האנשים. מידי פעם, פנה הרב לאדם כזה או אחר ומשזה השיב בחיוב לשאלתו, העניק לו את הצמח והפרי בחיוך רחב ובמאור פנים.

זה קרה השבוע ביפן. החסיד הוא שליח חב"ד למדינת יפן, הרב מנחם מענדל סודקביץ שזיכה כמאה יהודים (!) בנטילת לולב בצומת המפורסמת היפנית. אל הרב הצטרפו גם ילדיו, שהזמינו את היהודיים לזכות במצוות לישב בסוכה.

לצד הרב סודקביץ, פעלו אלפי שלוחי חב"ד, בכל נקודה בעולם ב"מבצע לולב", אותו יזם כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש בשעתו, במטרה לזכות כל יהודי ויהודי בנטילת ד' מינים.

בקוריאה הדרומית, למשל, בתערוכה צבאית מיוחדת, הסתובב לו השליח למדינה, הרב אשר ליצמן, יחד עם בנו הצעיר, וזיכו את המבקרים היהודיים בנטילת ארבעת המינים. בנו של השליח הפך לכוכב צעיר בתערוכה שזכה לזכות עשרות יהודים שהגיעו לתערוכה מכל רחבי העולם.

בני השלוחים הפכו לחלק בלתי נפרד מהמבצע הסוכתי של חב"ד. גם במדינת סרביה, נראו ילדיו של השליח הרב יהושע קמינצקי משדלים את העוברים ושבים היהודיים ליטול את ארבעת המינים ולזכות במצוות ישיבה בסוכה.

בכל מדינה ומדינה, פעלו השלוחים לזכות את יהודי המקום, בנטילת ד' מינים מהודרים, כשהם מסבירים להם על מהותו של חג, באמצעות שיחה מהירה ותכליתית והענקת עלון הסברה, איש-איש בשפתו.

הסוכות שבנו אלפי השלוחים בכל קצוות תבל הופכים למוקדים מרכזיים לפעילות סוכות. בסוכות המרשימות נערכות סעודות חג בהשתתפות יהודים רבים, מכל גווני הקשת.

את הסוכות בנו השלוחים, בעזרת מאות בחורי ישיבה מישיבות חב"ד ברחבי העולם. הבחורים טסו ליעדים השונים, במסגרת מה שמכונה בחב"ד 'מרכז שליחות' שיזם הרבי מליובאוויטש. 'מרכז שליחות' מתקיים בחודש תשרי וכן בימי חופשת הקיץ.

ה'מרכז לענייני חינוך', זרוע הפעילות העולמית של שלוחי חב"ד, מנהל כמידי שנה את המערך הלוגיסטי העצום של הטסת הבחורים, וזאת לצד סיוע במימון פעילות החגים בבתי חב"ד, ובפרט במקומות החדשים שעלו על מפת השליחות החב"דית. "כשרואים את התמונות של השלוחים בכל נקודה ונקודה, רואים במוחש את התממשות חזונו של הרבי - שלכל יהודי בעולם, ולא משנה היכן הוא נמצא, תהיה את האפשרות לקיים את מצוות החג", אומר הרב משה קוטלרסקי מה'מרכז לענייני חינוך'.

ניגריה, אפריקה
ניגריה, אפריקה
יפן
יפן
סרביה
מלטה
דרום קוריאה
דרום קוריאה
ברלין, גרמניה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר