דרמה פוליטית • צפו

נתניהו החזיר את המנדט לנשיא, ותקף: 'פסלו חובשי כיפות'

לאחר שנכשל, בפעם השניה, בהרכבת ממשלה, החזיר הערב ראש הממשלה היוצא את המנדט לידי נשיא המדינה - שהודיע כי יעביר אותו לגנץ. 'כחול לבן': "נחושים להקים ממשלה ליברלית" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: דוברות)

ראש הממשלה היוצא: בנימין נתניהו החזיר הערב (שני) את ה'מנדט' להרכבת הממשלה לידי נשיא המדינה, לאחר שכשל בפעם השניה בהשגת רוב להקמת ממשלה.

הנשיא ראובן ריבלין מצידו הודיע כי קיבל את הודעתו של נתניהו, ובהתאם להוראות חוק יסוד: הממשלה, יפנה מנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי, לנציגי הסיעות כולם, "ויודיעם כי בכוונת הנשיא להעביר את המנדט להרכבת הממשלה בהקדם ליו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ ולהעמיד לרשותו את 28 הימים הנתונים לו על פי חוק".

עוד הגיב הנשיא, כי "בהודעתו לסיעות יודיע מנכ"ל בית הנשיא כי סיעה אשר מבקשת להביא את עמדתה בפני הנשיא, טרם הטלת המנדט על ח"כ גנץ, תוכל לעשות כן בהתאם ללוחות הזמנים הקבועים בחוק, על פיהם נתונים לנשיא שלושה ימים מעת הודעתו של ראש הממשלה ח"כ נתניהו, להטיל את המנדט על ח"כ אחר".

ריבלין עם גנץ. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בסרטון שפרסם הערב נתניהו, אמר: "מאז שקיבלתי את המנדט פעלתי ללא הרף, גם בגלוי וגם בסתר, להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה. זה מה שהעם רוצה, זה גם מה שישראל צריכה אל מול האתגרים הביטחוניים שהולכים וגדלים מדי יום".

"במהלך השבועות האחרונים, עשיתי כל מאמץ להביא את בני גנץ לשולחן המו"מ ולמנוע בחירות נוספות. לצערי, פעם אחר פעם הוא פשוט סירב", טען נתניהו. "תחילה סירב למתווה הנשיא, אחר כך סירב להיפגש איתי, ולבסוף סירב לדון במתווה הפשרה שהצעתי. הוא לא נותן לזה אפילו 5 דקות, שום דיון רציני. פשוט נתן תשובה אוטומטית שלילית, והתמיד בסירובו - גם אחרי שנעניתי לבקשתו להיפגש עם הרמטכ"ל, שהציג את כל האיומים שישראל ניצבת מולם".

לדברי נתניהו, "הסרבנות של גנץ מעידה על דבר אחד: הוא נותר שבוי בידיהם של ליברמן ולפיד. הם רק מדברים על אחדות, בפועל הם עושים את ההפך הגמור – מעודדים פילוג וחרמות. הם פוסלים את חובשי הכיפות, אך לא את חברי הרשימה הערבית המשותפת. הם מתואמים איתם לאורך כל הדרך בדרך להקמת מיעוט של השמאל". עוד הבהיר: "אם גנץ יתפתה להקים ממשלה מסוכנת כזאת, אעמוד בראש האופוזיציה ואפעל יחד עם חברי להחליפה במהירות".

"עוד לא מאוחר. אם גנץ יתעשת ויזנח את הרעיון של ממשלת המיעוט, נוכל להקים יחד את הממשלה שישראל כל כך זקוקה לה בעת הזאת- ממשלת אחדות לאומית רחבה של כל אלה שמאמינים במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. זה היה הפתרון וזה נשאר הפתרון", סיים נתניהו.

מכחול לבן נמסר: "זמן הספינים עבר, הגיע השעה למעשים. כחול לבן נחושה להקים את ממשלת האחדות הליברלית בראשות בני גנץ, שהעם בחר בה לפני כחודש".

צפו בדברי נתניהו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר