רשמית

בית הנשיא: המנדט יועבר מחר לח"כ בני גנץ

מנכ"ל בית הנשיא שוחח היום עם נציגי כלל הסיעות בכנסת, ובסיום סבב השיחות הודיעו כי מחר בשעה 20:00, יעביר ריבלין את המנדט להרכבת הממשלה אל גנץ (חדשות, פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Hadas Parush/Flash90)

בדוברות בית הנשיא עדכנו הערב (שלישי) כי המנדט להרכבת הממשלה יימסר מחר בערב לח"כ בני גנץ בבית הנשיא, ראובן (רובי) ריבלין.

מנכ"ל בית הנשיא הראל טובי, ערך הערב שיחות עם כלל סיעות הכנסת בבקשת מענה לפניה שנעשתה אליהן הבוקר, באשר לעמדתן בנוגע למועמד אליו יעבור המנדט.

לאחר קבלת תשובת הסיעות, לפיה נותרו כולן בעמדתן הראשונית, החליט הנשיא להטיל את התפקיד על יו"ר מפלגת כחול לבן, ח"כ בני גנץ, מחר, יום רביעי, בשעה 20:00.

לאחר החתימה על כתב המינוי, יישאו הנשיא ויו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, דברים באולם בית הנשיא.

אמש הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מחזיר את המנדט לנשיא ריבלין, לאחר שלא הצליח להרכיב את הממשלה.

נתניהו אמר בסרטון שפרסם אתמול: "מאז שקיבלתי את המנדט פעלתי ללא הרף, גם בגלוי וגם בסתר, להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה. זה מה שהעם רוצה, זה גם מה שישראל צריכה אל מול האתגרים הביטחוניים שהולכים וגדלים מדי יום".

"במהלך השבועות האחרונים, עשיתי כל מאמץ להביא את בני גנץ לשולחן המו"מ ולמנוע בחירות נוספות. לצערי, פעם אחר פעם הוא פשוט סירב", טען נתניהו. "תחילה סירב למתווה הנשיא, אחר כך סירב להיפגש איתי, ולבסוף סירב לדון במתווה הפשרה שהצעתי. הוא לא נותן לזה אפילו 5 דקות, שום דיון רציני. פשוט נתן תשובה אוטומטית שלילית, והתמיד בסירובו - גם אחרי שנעניתי לבקשתו להיפגש עם הרמטכ"ל, שהציג את כל האיומים שישראל ניצבת מולם".

לדברי נתניהו, "הסרבנות של גנץ מעידה על דבר אחד: הוא נותר שבוי בידיהם של ליברמן ולפיד. הם רק מדברים על אחדות, בפועל הם עושים את ההפך הגמור – מעודדים פילוג וחרמות. הם פוסלים את חובשי הכיפות, אך לא את חברי הרשימה הערבית המשותפת. הם מתואמים איתם לאורך כל הדרך בדרך להקמת מיעוט של השמאל". עוד הבהיר: "אם גנץ יתפתה להקים ממשלה מסוכנת כזאת, אעמוד בראש האופוזיציה ואפעל יחד עם חברי להחליפה במהירות".

"עוד לא מאוחר. אם גנץ יתעשת ויזנח את הרעיון של ממשלת המיעוט, נוכל להקים יחד את הממשלה שישראל כל כך זקוקה לה בעת הזאת- ממשלת אחדות לאומית רחבה של כל אלה שמאמינים במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. זה היה הפתרון וזה נשאר הפתרון", סיים נתניהו.

מכחול לבן נמסר: "זמן הספינים עבר, הגיע השעה למעשים. כחול לבן נחושה להקים את ממשלת האחדות הליברלית בראשות בני גנץ, שהעם בחר בה לפני כחודש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר