סקר חדש

כך תראה מפת המנדטים - בבחירות חוזרות

הנשיא יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על בני גנץ, שלפי הסקר מקבל מנדט אחד יותר ממפלגת הליכוד בראשות נתניהו. לפי הסקר, גם המפלגות החרדיות - נחלשות (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו וגנץ (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

סקר שנערך על ידי פרופסור קמיל פוקס והתפרסם הערב (שלישי) בחדשות 13, מראה כי אם הבחירות היו נערכות היום, כחול לבן היא המפלגה הגדולה ביותר, עם 34 מנדטים.

הליכוד במקום השני עם 33 מנדטים, אחריה הרשימה המשותפת עם 13 מנדטים, ישראל ביתנו עם שמונה, ש"ס עם 7 ויהדות התורה עם 7 מנדטים.

איחוד מפלגות הימין עם 5 מנדטים, העבודה -גשר אף היא עם 5 מנדטים, המחנה הדמוקרטי עם 4 מנדטים והימין החדש אף היא עם 4 מנדטים.

מהסקר עולה גם כי 37% טוענים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך לשאת באחריות אם ישראל תלך לבחירות בפעם השלישית ברציפות, ואילו רק 21% סבורים כי יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הוא האשם במצב. 30% מהנשאלים סברו כי האחריות צריכה להיות מוטלת על שניהם באותה מידה, 8% טענו שהאחריות לכך איננה על אף אחד מהם, ו-4% ענו שאינם יודעים.

על השאלה מי צריך להחליף את נתניהו בראשות הליכוד השיבו 28% מהנשאלים כי השר לשעבר גדעון סער הוא המתאים ביותר, ראש עיריית ירושלים לשעבר, ניר ברקת קיבל 14%, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין עם 7%, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן - 6%, שרת התרבות והספורט מירי רגב - 4% ואילו שר החוץ ישראל כץ עם 2% בלבד. 22% ענו כי אף אחד מהמועמדים לא מתאים לתפקיד ו-17% ענו שהם לא יודעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר