תקרית הנ"ט באביבים

החיילים היו בטווח אש, הטילים החטיאו בנס

תחקיר האירוע בגבול הצפון חושף כיצד כשלים כמעט דרדרו את ישראל למלחמה. האמבולנס שנכנס לכביש אסור כמעט ונפגע על ידי חיזבאללה. דו"צ התחקיר יסתיים בקרוב (צבא)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
התיעוד של חיזבאללה של הירי (צילום: חיזבאללה)

תחקיר האירוע שבו שיגר חיזבאללה טילי נ"ט לעבר כוח שנע בניגוד לפקודות סמוך לאביבים יושלם בימים הקרובים. התחקיר צפוי לכלול מסקנות נרחבות, ואפשר שיינקטו גם צעדים פיקודיים כנגד מפקדים בכירים, כך חושף הבוקר (רביעי) הכתב הצבאי של 'ישראל היום', יואב לימור.

התקרית המדוברת אירעה ב-1 בספטמבר, סמוך ליישוב אביבים. הגזרה היתה נתונה או בכוונות שיא, לקראת התגובה הצפויה של חיזבאללה על סדרת תקיפות שיחוסו לישראל, ובראשן פגיעת הרחפנים בציוד לפרויקט דיוק הטילים של הארגון בביירות וחיסול חולית משגרי הרחפנים בגולן הסורי.

רגע פגיעת הטיל

כחלק מהכוונות בגזרה ננקטו צעדים נרחבים, שכללו תגבור והסטת כוחות, תרגילי הונאה וכן פקודות מפורשות לגבי האזורים המותרים והאסורים לשהות ולתנועה.

ההיערכות המוקדמות כללה גם הוצאת חיילים מכמה מוצבים בגזרה כדי שלא יהיו מטרה מוצבים בגזרה כדי שלא יהיו מטרה לפגיעה, וכן איסור על נסיעה בכבישים הנצפים מלבנון. מדובר בפקודות שנכתבו בד, ונשענות על ניסיון העבר, בין היתר על הרג שני חיילים שעלו לתקן אנטנה במוצב נורית ב-2004, והרג קצין וחייל שנפגעו מטילי נ"ט בעת שנעו בקטע כביש שנחשב "בטוח" ב-2015.

צפו בבובות שפינה צה"ל. צילום: דורון כהן, כאן חדשות

אולם למרות הנחיות, ותחת הכוננות הגבוהה, נכנס אמבולנס צבאי ממוגן ("זאב-בולנס") ובו רופא צבאי וארבעה חיילים לכביש האסור לתנועה בגזרת אביבים. כווני חיזבאללה-שהיו ערוכים בכמה גזרות והמתינו למטרה זמינה-הבחינו ברכב הצבאי ושיגרו לעברו טילי נ"ט.

כזכור, חיזבאללה שהובך מאד מהתקרית חשף את התיעוד שלו מירי טיל ה'קורנט' על רכב של צה"ל. כאמור, הטיל, אחד משלושה שנורו, פספס במטרים בודדים את הרכב הצבאי שנפגע לבסוף רק מרסיס ומפנצ'ר באחד מגלגליו, ואף אחד מהחיילים שהיו עליו לא נפגע.

כזכור, בהמשך ביצע צה"ל תרגיל שהציג את חיזבאללה בעליבותו, כאשר חיילים שחקנים תועדו בעת פינוי מדומה לבית החולים, וכך נוצר הרושם הראשוני שישנם נפגעים בתקרית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר