קטטה בתחנת דלק

חיילים מגדוד "נצח יהודה" נעצרו בחשד לתקיפת בדואים

חיילים מ'נצח יהודה' נעצרו על ידי המשטרה הצבאית בחשד שתקפו בדואים, במהלך קטטה בתחנת דלק. החיילים, שבו מהלוויית הבחור אשר חזות ז"ל, הותקפו על ידי הבדואים ואף אוימו בדקירה (צבא)

חייל הנח"ל החרדי. ארכיון (צילום: בוגרי הנח"ל החרדי ודו"צ)

חיילים מגדוד "נצח יהודה" בחטיבת כפיר, נעצרו אתמול (שלישי) על ידי המשטרה הצבאית, בחשד שתקפו לפני מספר ימים קבוצת בדואים, במהלך קטטה בתחנת דלק באזור באר שבע.

לפי הדיווח ב'כאן חדשות', חלק מהחיילים שהיו מעורבים, לפי החשד, בתקרית האלימה, זומנו לחקירה שהתקיימה אתמול ובסיומה נעצרו. ב'הארץ' דווח כי בסך הכל נעצרו 14 חיילים מתוך 17 חיילים בגדוד.

התקרית, כך מתברר, התרחשה בשבוע שעבר, כאשר החיילים חזרו מהלוויתו של הנער החרדי אשר חזות ז"ל, שנפטר לאחר שנפגע ממכת ברק בחוף זיקים בחול המועד.

לפי טענת החיילים, כאשר הם עצרו בתחנת הדלק, קבוצת בדואים החלה להתגרות בהם ולקללם, ואחד מהם אף התבטא: "בוא חייל, אני אדקור אותך". המ"כ החל לחתור למגע ועצר את הבדואי המאיים, ובשלב זה החלה מהומה במקום, כאשר הבדואים ניסו לתקוף את המ"כ והחיילים הגיעו כדי להגן עליו וכך התפתחה קטטה במקום.

החיילים גברו על הבדואים, ערכו חיפוש על הבדואי שאיים וגילו שאין עליו סכין. בשלב זה, עזבו החיילים את המקום. אתמול, כאמור, עצרה המשטרה הצבאית חיילים לחקירה וחלקם נעצרו.

רן טובול, אביו של אחד החיילים העצורים, אמר בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ב'כאן רשת ב' כי "החיילים האלה היו בהלווייה של הנער שנפטר ממכת ברק. הם עצרו להתרענן בתחנת הדלק, זה היה בסביבות 01:00 בלילה. ישבו שם חבורת בדואים, כנראה שהתחילו חילופי מילים".

"בסופו של דבר כולם עלו בחזרה למיניבוס", הוא מספר, "אחד הבדואים התגרה בהם ותוך התקרבות לאוטובוס צעק 'בוא נדקור אותך בלב' - הבן שלי, מפקד הכוח, ניגש אליו ועצר אותו. הבדואי ניסה לגעת לו בנשק".

עורך הדין איתמר בן גביר, המייצג את אחד מהעצורים, מסר בתגובה כי "שוב מדובר בהפקרת לוחמים. המ"כ עשה מה שמצופה ממנו והגן על עצמו ועל חייל. אם היה בורח הרי שזו הייתה רשלנות והפקרות אך כנראה שצה"ל מעדיף חיילים מתים מאשר חיילים שמבצעים את תפקידם" עורך הדין בן גביר תוקף בחריפות את המשטרה הצבאית החוקרת ואת ההחלטה לעצור את החיילים. "מדובר בשערורייה. רק בישראל ברירת המחדל זה לעצור חיילים ולהאמין לפורעים שביקשו לפגוע בהם במקום לתת גב ללוחמים שביצעו את תפקידם".

מצה"ל נמסר בתגובה כי "למשטרת ישראל הוגשה תלונה בנוגע לאירוע אלימות בין מספר חיילים למספר אזרחים. המשטרה העבירה את הטיפול באירוע למשטרה הצבאית החוקרת, שפתחה בחקירת המקרה. ככל שיימצא כי חיילים חרגו מפקודות צה״ל או מהחוק הם יטופלו במלוא החומרה".

עוד נמסר מדובר צה"ל כי "היום יובאו להארכת מעצר לצורכי חקירה 14 חיילים החשודים במעורבות באירוע אלימות שהתרחש לאחרונה. החיילים חשודים בעבירות של תקיפה בצוותא, איומים ושימוש בלתי חוקי בנשק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר