צפו בהקפות השניות

מדהים: שישה בחורים בפוניבז' - התחייבו לסיים את הש"ס

שישה בחורים התחייבו לסיים את הש"ס, 180 בחורים ילמדו 6 שעות רצוף - בימי שישי, ו-270 יסיימו 4 פעמים את 'בבא מציעא' עם הראשונים. צפו בהקפות השניות בפוניבז' (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

בהיכל ישיבת פוניבז', החלו את ההקפות בליל שמחת תורה בשעה 23:15 והן הסתיימו קרוב לשעה 02:00 לפנות בוקר. הסיבה לאיחור היא קיומו של 'שוק המכירות' הגדול, עליו מנצח ראש הישיבה הגר"ש מרקוביץ, שבמהלכו נדרשים כלל תלמידי הישיבה לקבל על עצמם התחייבויות וקבלות שונות.

בישיבת פוניבז', כמסורת של שנים וכפי שהנהיג מרן הרב מפוניבז' זללה"ה, לא כל תלמידי הישיבה רשאים להחזיק בספר תורה במהלך ההקפות בהיכל הישיבה, אלא אך ורק בחורים ש"רכשו" את ההקפה, תמורת קבלות לחיזוק לימוד התורה במהלך השנה הבעל"ט.

השנה, כ-530 תלמידים זכו לקבל הקפה עם ספר התורה, מתוכם - שישה בחורים קיבלו על עצמם ללמוד ולסיים את כל הש"ס בבלי בשנה הקרובה, וזכו לקבל ספר תורה בהקפה הראשונה לצד ראשי ורבני הישיבה

180 בחורים קיבלו על עצמם לימוד רצוף בימי שישי במשך 6 שעות ובתענית דיבור בחודשי החורף הקרוב, כאשר לצורך כך הוקצה ביהמ"ד 'אולמי סגל' הממוקם בבנין הישיבה, ובו לא מתקיימת תפילת מנחה בשעות הצהריים, בכדי שלא לקטוע את הרצף הלימודי.

270 בחורים קיבלו על עצמם ללמוד עד שמחת תורה תשפ"א - 4 פעמים בעיון את כל מסכת בבא מציעא שתילמד בשנה הקרובה בישיבה, שזה כולל גמרא עם רש"י ותוספות ועם הראשונים רמב"ן, רשב"א, ריטב"א, רי"ף ור"ן.

105 בחורים קיבלו על עצמם לימוד רצוף של 14 שעות ביום ברציפות, למשך שבוע, כשהמכירות מתבצעות על פי סדר פרשיות זמן החורף הקרוב.

160 בחורים קיבלו על עצמם חיזוק לימי שבת ומוצאי שבת, כאשר במשך כל שבתות החורף הם ילמדו ברציפות 5 שעות בליל שבת, ו-5 שעות נוספות ברציפות במוצאי שבת, ובסה"כ 10 שעות ברציפות מידי שבת קודש ומוצש"ק.

290 בחורים קיבלו על עצמם לחזק את סדרי הישיבה, ולהתחיל ללמוד בכל סדר - רבע שעה לפני המועד הנקוב.

יצוין כי מידי שנה, חשובי הבחורים, משמשים כגבאים. השנה, שימשו כגבאים האחים חיים סלר ואליהו סלר הנחשבים לבחירי הישיבה.

ביום שמחת תורה, לאחר תפילת מוסף, התקיימה שמחת הברית לבן הרב שמריהו גריינימן, בהשתתפות הגר"ש מרקוביץ והגר"א דויטש ורבני הישיבה. הרך הנימול נקרא בשם אברהם, על שמו של הסבא, יו"ר 'דגל התורה' ח"כ הרב אברהם רביץ ז"ל.

צפו בתיעוד מההקפות השניות שנערכו במוצאי החג

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר