החברה חוזרת בה

הרב גרוסמן מגיב: עלילה, חברת החשמל לא פנתה אלי כלל

לפי טענת מקורבי רבה של אלעד, הגרש"ז גרוסמן, חברת החשמל כלל לא פנתה אליו במהלך נפילת החשמל בשמחת תורה. "מדובר בעלילה", טוענים הם. "הוא מעולם לא מנע כניסתם לעיר" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: צילום ארכיון: עוזי ברק, כיכר השבת)

סערת הפסקת החשמל באלעד בשמחת תורה לא נרגעת: אחרי שחברת החשמל טענה כי תיקון התקלה בעיר, שהחלה בשעות הבוקר, התעכב עד למוצאי החג עקב איסור שהטיל רב העיר הגרש"ז גרוסמן על כניסת צוותי החברה לעיר, מגיבים מקורבי הרב וטוענים כי "מדובר בשקר מוחלט. חברת החשמל לא פנתה מעולם אל הרב, והוא מעולם לא מנע את כניסתם לעיר".

לדברי המקורבים, למרות שהפסקת החשמל החלה בשעות הבוקר, רק בצהרי החג הגיע שוטר לבית הכנסת בו מתפלל הרב, בשאלה האם מותר להפעיל עובדים יהודים לתיקון החשמל בחג, או שעדיף להמתין למוצאי החג.

"השאלה לא הייתה האם להתיר להם להיכנס לעיר, דבר שכלל אינו בסמכות הרב, אלא שאלה הלכתית עקרונית, ככל הנראה לצורך ליווי משטרתי לעובדים והצדקה לתושבים על ההיתר לעבודות. על כך השיב הרב למשטרה, שבאופן עקרוני על חברת החשמל לשלוח עובדים שאינם יהודים המצויים אצלם, ואם יש מקרה של חשש פיקוח נפש ניתן להביא אף עובדים יהודים".

העלטה באלעד )באדיבות המצלם)

בכך, לדבריהם, הסתיים השיח עם הרב. "חברת חשמל מעולם לא פנתה אל הרב לשאול אם מותר להם לעבוד בשבת וחג או לא, והרב מעולם לא פסק להם בעניין. הם אינם כפופים וזקוקים לאישור הרב".

גם לגבי הנטען כי הרב מנע מעובדי חב' החשמל להיכנס לשערי העיר, אומרים המקורבים כי טענה זו שקרית לחלוטין. "הרב לא נשאל על נושא זה ואף לא דיבר על כך, חב' החשמל לא זקוקה לאישור רב העיר כדי להיכנס בשערי העיר, ואין בסמכות רב העיר לאסור כניסה של מאן דהו לעיר. מדובר בעלילה חסרת כל בסיס".

מקורבי הרב גם מוסיפים, כי "מבירורים שנערכו בעבר עלה, כי ישנם בחברת החשמל מספיק צוותים של אינם יהודים, ואולם חברת החשמל מתעקשת מטעמיה שלא להעסיק צוותים אלו בשבתות, ככל הנראה עקב רצונם של הצוותים היהודים התוספות השכר הגדולות בסופי שבוע. חבל שהחברה בוחרת להטיל דופי בציבור שומרי המצוות, במקום להעניק פיתרון מתבקש".

מחברת החשמל נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "חברת החשמל פועלת כל השנה כדי לספק חשמל בזמינות מלאה. כאשר מתרחשות תקלות, החברה עושה כל מאמץ להחזיר חשמל במהירות האפשרית וכל שכן למנוע סכנות בטיחותיות. עם זאת, החברה פועלת ברגישות בכל הקשור לתיקון תקלות בשבתות וחגים בשכונות וישובים של שומרי מצוות תוך הקפדה על פיקוח נפש ותיאום מלא עם המשטרה".

"עם קבלת המידע על הפסקת החשמל באלעד, החברה החזירה את האספקה לחלק מהלקוחות בשליטה מרחוק. צוות אשר הגיע למקום נתקל במחסום אשר מנע את ביצוע העבודה. למקום הוזעקה משטרה ובעצה אחת עם הקצין הבכיר במקום החברה נתבקשה לדחות את העבודה לצאת החג וכך היה. חשוב לנו להדגיש כי לא מוכרת לנו אף פניה מצד לקוחות אשר נזקקו למענה רפואי במהלך האירוע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר