קרע ב 'רביעייה'?

בכירים ב'כחול לבן': "לבני גנץ נמאס מהאגו של יאיר לפיד"

"קיבלתי החלטות קשות בעבר, אם אצטרך אקבל החלטות קשות גם בימים הבאים", התבטא אמש ח"כ בני גנץ בבית הנשיא. לדברי גורמים במפלגה: "הדברים ללפיד - לבני נמאס מהאגו שלו" (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
גנץ ולפיד. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

יו"ר 'כחול לבן', ח"כ בני גנץ, התבטא אמש (רביעי) בעת קבלת המנדט להרכבת הממשלה מהנשיא ראובן ריבלין להיות ראש הממשלה של כל המגזרים - הערבים, הדרוזים, החרדים, דיבר על האתגרים הביטחוניים העומדים לפתחה של המדינה, והזכיר את השאיפה שלו לשים את "ישראל לפני הכל". אבל כמה משפטים משמעותיים ביותר בנאום קבלת המנדט היו מופנים - כך לפי בכירים בכחול לבן - דווקא אל שותפו להנהגה, יאיר לפיד, כך דווח הבוקר ב'ישראל היום'.

במהלך נאומו אמר גנץ: "מי שיגרור את ישראל לבחירות שלישיות, ייזרק מהמערכת הפוליטית. קיבלתי החלטות קשות בעבר, קיבלתי החלטות קשות השנה. אם אצטרך, אקבל גם החלטות קשות גם בימים הבאים. חבריי ואני ערוכים לכך.

"יהיה מקום לכל מי שהאינטרנס הלאומי עומד לנגד עיניו, יהיה בממשלה מקום לכולם. אינני מתכוון לבזבז זמן על ענייני אגו".

על פי הדיווח בעיתון, בדברים אלו העביר גנץ מסר ברור ללפיד כי עליו להתייצב מאחוריו. אחד מבכירי כחול לבן אמר:"אולי נשמע לאנשים כי גנץ התכוון לנתניהו באומרו את אותם הדברים. אבל בפועל הוא התכוון ללפיד, ויאיר יודע את זה טוב מאוד".

בכיר אחר הבהיר כי: "לבני נמאס מהאגו של יאיר, הוא רוצה להקים ממשלה ולהיות ראש הממשלה. הוא מבין שלפיד מושך את כחול לבן למטה בכל מה שקשור להקמת ממשלת אחדות.

"יש ללפיד אלרגיה מנתניהו ובכחול לבן רוצים לנהל מו"מ על הליכוד, ונכון לעכשיו נתניהו הוא העומד בראש ולכן חשוב להסתדר איתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר