התחברות שבועית • צפו

הרבנית חדוה לוריא: כמה אנו באמת שווים?

זהו! נמאס לי! לכולם יש, רק לי אין! אני לא שווה. מוכר לכם? זו תסמונת השוויות • אז איך בונים ערך עצמי? איך זה קשור לחינוך ילדים? ומה הקשר לפרשת השבוע - בראשית? (יהדות)

(ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

כמה אנחנו שווים? על הערכה עצמית וכלים לבניית בטחון עצמי.

זהו! נמאס לי!! לכולם יש... רק לי אין! "אני לא שווה"!

הצלחתם באמת להיות בשמחה או מצאתם את עצמכם אולי כמוני עסוקים ב"תורת היחסות" לא של איינשטיין, אלא זו שאנו ממציאים:" כמה אני שווה ביחס ל...

אם אתם שואלים את עצמכם מה התופעות הלוואי של התסמונת הזו? תופעת הלוואי העיקרית היא "הלוואי" – הלוואי שהיו לי, הלוואי שהייתי, הלוואי שהיה לי. אם אתם נוטים להאשים אחרים בדברים שיכולתם לקבל עליהם אחריות או שאתם מרגישים שאתם הרבה פעמים עסוקים בלרצות אנשים אחרים אולי אתם סובלים מרגשי אשמה ורחמים עצמיים ואתם מאפשרים לעצמכם להיות מאוד פגיעים ולקבל כל הזמן ביקורת. יש מאתנו שסובלים מהתסמונת אבל הם די אקטיביים. כל הזמן מעבירים ביקורת על אנשים אחרים.

אלו הן תגובות אופייניות להערכה עצמית נמוכה. אנחנו רגילים להמעיט בערך שלנו. כמה שאנחנו חכמים ונבונים ואפילו יודעים את כל התורה כולה, ולמדנו מודעות ומודעים לכישרונות שלנו ולחולשות שלנו יש לנו עדיין תסמונת השוויות: כמה אני שווה וכמה אני ביחס למישהו אחר ואז אנחנו שואפים למושלמות אינסופית דמיונית להיות הכי בכל התחומים. קריירה, משפחה, כישורים חברתיים, מצב כלכלי, מראה חיצוני מחפשים "ספקי ערך" חיצוניים, במקום לבנות ערך עצמי אמיתי.

איך בונים ערך עצמי? איך זה קשור לחינוך ילדים ? ומה הקשר לפרשת בראשית? בשידור שלפניכם.

רוצות לשמור על קשר עם הרבנית לוריא? לשליחת משוב, הערות והארות: ‎mhithabrut@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר