דיווח מחריד

"איראן הוציאה להורג תשעה ילדים; עוד 90 ממתינים לעונשם"

וועדה מטעם האו"ם בנושא זכויות אדם קיבלה לידיה ממצאים בלתי נתפסים ממומחה שמונה על ידה, לפיהם כמאה ילדים באיראן ספגו עונש מוות; על 9 מתוכם הוא כבר מומש (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

מומחה לזכויות אדם מטעם האו"ם מעדכן, כי "מאז 2018 ועד היום, איראן הוציאה להורג תשעה ילדים". המומחה, פרופ' ג'אוויד רימן, טוען כי ברשותו מידע מוסמך שלפחות 90 ילדים ממתינים לגזר דינם במדינה, לאחר שכבר נידונו לעונש מוות.

הדיווח, מפי ממונה האו"ם לבדיקת נושא זכויות האדם באיראן, נתפס בחומרה יתרה בשל העובדה כי הרפובליקה האסלאמית חתומה על אמנת זכויות האדם הבינלאומית, האוסרת עונש הוצאה להורג של ילדים.

פרופ' ג'אוויד רימן אף הביע דאגה עמוקה מהשימוש בעונש מוות באיראן, למרות ה"שיפור" שחל בנושא זה: בשנת 2018 הוצאו להורג 253 איש, לעומת 507 בשנת 2017.

בנוסף, בשנה הנוכחית, 2019, בוצעו כבר 173 הוצאות להורג במדינה השיעית - כך לפי הערכה שמרנית. יצוין, כי הרקע לעונשי המוות אינו ברור בשלב זה.

ילדים באיראן. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

מוקדם יותר השנה דיווח ארגון אמנסטי הבינלאומי, כי עיתונאים שדיווחו על מחאת פועלי סוכר באיראן ועניינים אחרים הנוגעים לזכויות הפרט, נעצרו על ידי המשטר וככל הנראה עברו עינויים.

כך לדוגמה נאסרין סוטואודה, עורכת דין ופעילת זכויות אדם, ספגה עונש של 34 שנות מאסר ו-148 מלקות בשוט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר