אנו 'חרדים' לעתיד העם הזה // טור דעה

ויתורים על עקרונות תמורת נוחות, לא אפשריים, בטווח הקצר זה נוח, לעתיד זה אסון קיומי לנו ולמדינה. אנו ׳נוטרי המדינה׳. משא כבד, לא נוח וייתכן שנשלם מחיר יקר בנוחות (דעה)

עו״ד יצחק שינפלד | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)
אלברט איינשטיין: התרחק מאנשים שלילים, יש להם בעיה לכל פתרון.
ובשפה אחרת, השליליות מונעת מראש כל פתרון ומסכלת באבו כל רעיון. אפשר למצוא פשרות, השאלה באם מעוניינים, האגו והאג׳נדה משתלטים.
שנה שאין ממשלה בישראל. עפ"י החוק, מינויי-בכירים והחלטות עקרוניות רבות מעוכבות מהרגע שמוחלט על בחירות חדשות, עד להשבעת ממשלה חדשה. אין מפכ״ל למשטרה, פרקליט המדינה מסיים את תפקידו. מנכ״לי משרדי ממשלה מכהנים בתואר ובתוקף מ״מ, שרים מונו כמינוי זמני! לא מאושרת תכנית רב שלבית לרכש והתעצמות צה״ל. הכל זמני, חלקי, לא רציני. חוק-הגיוס שהפיל את הממשלה נדחה, חזור ונדחה, בהסכמת בג״ץ בדלית ברירה, אין ממשלה. כולם יודעים ומודעים ואין פתרון.
הפתרונות קיימים, האגו מנצח. בני גנץ מגלה היום שהחיבור עם יאיר-לפיד הביא לו את המינוי מהנשיא ׳לנסות׳ להרכיב ממשלה, החיבור עם ׳שונא הדת׳ לתיאבון, סיכל את האפשרות מראש. השבוע ׳התפרסם׳ כי לאחר ההחלטה לנקוט בקו אנטי-דתי, ממשלה ליברלית-חילונית, בני-גנץ לא ישן כל הלילה... ייתכן. לכחול-לבן זה אולי הוסיף 3/4 מנדטים, זה הרס להם שת״פ אפשרי עם הדתיים-חרדיים. הרבה עצבים ולילות לבנים היו נחסכים לגנץ וחבריו. ייתכן וזה שולח אותנו לבחירות מועד ג׳. רווח זמני ביותר.
הציבוריות החרדית על פרשת דרכים. אין טעם לחפש אשמים, בהחלט חייבים להסיק מסקנות. החיבור האוטומטי עם הימין הביא פירות והישגים רבים. במלחמה לא מסתכלים על קרב, רק על התוצאה לאורך שנים. בנימין נתניהו תלוי על בלימה, אנו מספקים לו את הבלאנס והאיזון בלעדינו אין, איתנו לא בטוח שיש! הליכוד בלעדיו, עם מנהיג חדש, מסוגל להסתכל לטווח הקצר, ולבגוד בנאמנות העיוורת. בעבר הלא רחוק, נתניהו חבר ללפיד ואנו מלקקים את הפצעים עד היום. לטענתו הוא למד, ושילם שכר לימוד. הביצים שלנו כולם בסל אחד, מחוסר ברירה.
מדינת ישראל אינה מדינה ככל האומות. ללא הייחודיות של האמונה היהודית אין לנו זכות קיום במרחב. באם לא ננחיל את המסורת היהודית האותנטית לדורות הבאים, החלקים החילוניים יעלמו, ייטמעו פיזית. השמאל מחפש את זה ודורש מדינת כל אזרחיה. הערבים עוד לא מקבלים אותם כשותפים שווי זכויות, עוד אשליה שלמזלנו אנו לא חווים אותה. חיים ללא כיפה, הרבה יותר נוחים בברלין ובלוס-אנג׳לס. הדור השני והשלישי של חלק ממנהיגי ישראל לדורותיהם, לא נמצאים איתנו כאן והיום. חלק מהלשעברים עושים את מרבית עתותיהם מעבר לים. חלק כבר עקרו לשם.
האחריות שלנו במו״מ הקואליציוני, לשמר את הניחוח היהודי לפחות בפרהסיה של המדינה. מאיר דיזנגוף ראש העיר הראשון של ת״א כתב: שמרו על השבת והיא תשמור עלינו. מאז עברו הרבה מים בירקון. אנו מחויבים בשמירה על שרשרת הדורות אנו יודעים שיש עתיד, לצורך כך חייבים לשמר בהווה את העבר. האופ׳ של העלמות והיטמעות במרחב הגלובלי, לנו לא קיימת. ייתכן וצריך לחזור לאופוזיציה, משם קולנו יישמע ובגאון. לפחות נתריע ונעורר, מה שלא תמיד אפשרי מספסלי הקואליציה המרופדים. אופוזיציה זה לא אסון.
ויתורים על עקרונות תמורת נוחות, לא אפשריים, בטווח הקצר זה נוח, לעתיד זה אסון קיומי לנו ולמדינה היהודית. בירושלים יש ׳נטורי-קרתא׳ דירושלים, אנו ׳נוטרי המדינה׳. משא כבד, לא נוח וייתכן שנשלם מחיר יקר בנוחות החיים ומשא בלתי נסבל ללומדי התורה, נשמת העם. אנו מחויבים לתוצאה. כ׳חרדים׳ אנו חרדים לעתיד העם הזה במדינתו היחידה, ׳כי לנו אין לנו ארץ אחרת׳.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר