תיעוד וידאו נדיר

כשהגר"נ קרליץ נשא דברים בהיכל פוניבז': 'שיפסיק הביזיון'

בשנת תשס"ח, לאחר פגיעה בגר"ג אדלשטיין בזריקת גביע לבן, נערכה עצרת מחאה בהיכל פוניבז', בה נשא דברים, באורח נדיר, הגר"נ קרליץ זצ"ל שמחה על הביזיון • צפו בתיעוד נדיר מדבריו (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
נאום הגר"נ קרליץ זצ"ל (צילום: ישיבת פוניבז')

הגאון רבי ברוך דב פוברסקי בהספדו בהלווית פוסק הדור הגר"נ קרליץ זצ"ל הודה לו, כפי שפורסם ב'כיכר השבת', והתבטא כי פוניבז' קיימת בזכותו. הגרב"ד התכוין לעובדה שבמשך שנים כאשר התנהלו קרבות הירושה בישיבת פוניבז', עמד הגר"נ קרליץ זצ"ל לימין מחנה נשיא הישיבה הגר"א כהנמן מול גיסו הגר"ש מרקוביץ.

כעת אנו מפרסמים תיעוד כיצד הגר"נ קרליץ זצ"ל, שלא היה איש של נאומים ודרשות, ודבריו היו תמיד קצרים ומדודים, תקף בחריפות - בהיכל ישיבת פוניבז' את מחנה הגר"ש מרקוביץ. יצוין כי המחלוקת מאז נרגעה מעט אך קרב הירושה לא הסתיים ואחת לכמה שנים הוויכוח שוב פורץ והופך לאלים.

היה זה בשנת תשס"ח, אז השליכו מתנגדיו של ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין גביע לבן מחלון בניין כאשר הוא עבר ברחוב רבי אבא למסור את שיעורו היומי. בעקבות זאת התקיימה עצרת מחאה בהיכל הישיבה בהשתתפות מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, ולהבדיל בין חיים לחיים מרנן הגאונים רבי מיכל יהודה ליפקוביץ ורבי נסים קרליץ זצ"ל שחרג ממנהגו ונאם באירוע.

ואלו דבריו של הגר"נ קרליץ זצ"ל בעצרת: "יש לי שליחות מהגאון רבי אהרן לייב שטיינמן, ששלח מכתבו וביקש ממני למסור את זה, 'הריני מצטרף למחאה על ביזוי תלמיד חכם, ויהי רצון שיתרומם קרן התורה ולא נבוש ולא נכלם לעולם ועד'".

וכאן פנה הגר"נ זצ"ל לקהל ואמר: "אני רוצה להדגיש עוד נקודה, הרי כשמדברים על כבוד התורה הכוונה שאפילו אדם כזה שמרגיש ב'כבוד' עניין עצמי גם אף על פי כן חייבים לכבדו, יש לו תורה גם. יש לו גם כבוד התורה.

"אבל כמה רחוק מזה כשהתלמיד חכם הזה הוא תלמיד חכם שלא מרגיש שום ערך בעצמו לגבי כבוד, אין לו בכלל שום מבט על כבוד עצמו, הרי החיוב של כבוד התורה כאן הוא כפול ומכופל.

"ויהי רצון שמהמחאה הזאת תצא תוצאה אמיתית, שיפסיק כאן הביזיון הזה שמבזים את הישיבה, מבזים את הרב מפוניבז' שיסד את הישיבה, עושים מהישיבה הקדושה מקום למחלוקת ולמשחקים, ויהי רצון שהקדוש ברוך הוא ירחם עלינו שתחזור הישיבה להיות כמו שייסד הגאון זצ"ל".

הדברים החריפים שנאמרו בעצרת, עוררו סערה ומחנה 'המחבלים' השיגו בתגובה מכתב תמיכה של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר