משא ומתן פיקטיבי?

אריה דרעי מעריך: "נלך לבחירות שלישיות; גוש הימין יגדל"

בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם יו"ר כחול לבן בני גנץ למו"מ רשמי על ממשלת אחדות, יו"ר ש"ס, שותפו לגוש, מעריך כי ישראל הולכת לעוד בחירות, אך התוצאה תשתנה: הימין יגדל (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: Noam Revkin FentonFlash90)

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי מעריך בימים האחרונים, בשיחות שקיים עם בכירי מפלגתו, כי אזרחי ישראל צפויים ללכת בקרוב לבחירות, בפעם השלישית בתוך שנה. כך נודע ל'כיכר השבת'.

מתברר, כי בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ ומנהל עמו משא ומתן רשמי על הקמת ממשלת אחדות, שותפו ל'בלוק הימין' דרעי מעריך כי היעד הוא דווקא בחירות נוספות.

באותן שיחות, שכאמור קיים יו"ר ש"ס, הוא הוסיף וצפה כי בבחירות הללו, העתידיות, התוצאה הפוליטית תהיה שונה: גוש הימין בראשות נתניהו יגדיל את כוחו.

בצהריים (שני) יכנס דרעי את חברי הכנסת של המפלגה לישיבת סיעה, מיד לאחר נאומו הראשון של הח"כ החדש משה אבוטבול, ויעדכן אותם במצב הפוליטי הסבוך.

לדברי דרעי, "המדינה משותקת. אי אפשר לנהל מדינה שנגררת ממערכת בחירות למערכת בחירות. זה מצב הזוי, אסון".

מדינת ישראל תלך כאמור לבחירות שלישיות, לדבריו, אלא אם יקרה הבלתי צפוי ויצליחו להרכיב ממשלת אחדות - שלדעתו הסיכויים לכך קלושים.

"במצב כזה", טען דרעי, "גוש הימין יגדל. הציבור הימני, שלא יצא להצביע בפעם הקודמת, הבין את המשמעות, הבין שהאזהרות מפני ממשלת שמאל הן לא בגדר 'זאב זאב'. במקביל, אלו שהצביעו לגנץ, כי רצו ממשלת אחדות, יבינו שגנץ נגרר אחרי לפיד ודוחה כל הצעה, כולל את מתווה הנשיא ריבלין".

כמו כן, דרעי דחה את הדיווחים על אפשרות של הקמת ממשלה בראשות 'הליכוד' ו'כחול לבן', שיחוקקו חוקים בנושאים 'דת ומדינה' הרגישים - ולאחר מכן החרדים יצטרפו: "יש דברים שאני לא יכול להתפשר עליהם, אני לא הסמכות שקובעת בנושאי דת ומדינה".

"אם גנץ ונתניהו יחוקקו חוקים בנושאי הכשרות, השבת והגיור - וכי אני יכול לקבל את זה ולהצטרף לממשלה?", תהה, "זה ציפור נפשה של היהדות!".

"אבל בכלל זה רעיון היפותטי, שתורכב כזו ממשלה", סיכם דרעי, כאמור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר